Doar 23% dintre utilizatorii de Internet din România au făcut achiziţii online în 2017, faţă de o medie de aproape 70% în Uniunea Europeană, fiind devansaţi de utilizatorii bulgari de Internet, în rândul cărora 27% au făcut achiziţii online anul trecut, arată datele publicate miercuri de Eurostat.
De departe, campioni la achiziţiile online sunt utilizatorii de Internet din nordul UE, în frunte cu cei din Marea Britanie (86%), urmaţi de cei din Suedia (84%) şi cei din Danemarca, Germania, Luxemburg şi Olanda, în condiţiile în care, în fiecare din aceste ţări, aproximativ 82% din utilizatorii de Internet au făcut achiziţii online anul trecut.
Cumpărătorii online cu vârsta între 16 şi 24 de ani sunt principalul grup când vine vorba de achiziţii online de haine şi articole sportive (71% din totalul achiziţiilor), iar cei cu vârsta între 25 şi 54 de ani au fost responsabili pentru 50% din totalul achiziţiilor electronice de bunuri utilizate în gospodărie în timp ce 57% din achiziţiile online de călătorii şi spaţii de cazare au fost făcute de cei cu vârsta cuprinsă între 55 şi 74 de ani.