Motorul de căutare Google şi-a modificat, luni, logoul pentru a marca împlinirea a 40 de ani de la inventarea cubului Rubik, cel mai vândut joc-problemă de tip puzzle din lume. Pagina principală a motorului de căutare Google prezintă o replică digitală a cubului Rubik, iar internauţii au posibilitatea de a încerca să rezolve, virtual, acest joc.
Printr-un simplu clic făcut pe cub, acesta se măreşte şi afişează o opţiune specială – marcată prin comanda "?" – care explică internauţilor regulile de bază ale jocului. Cubul Rubik este un joc-problemă de tip puzzle inventat în anul 1974 de sculptorul şi profesorul de arhitectură maghiar Ernő Rubik.
Iniţial, acesta a fost numit "Cubul Magic", dar a fost rebotezat după numele inventatorului. Potrivit statisticilor, o persoană din şapte pe plan mondial a primit în dar sau a cumpărat un cub Rubik, o jucărie care stimulează imaginaţia, memoria şi capacitatea de sinteză. Potrivit site-ului oficial al acestei jucării, peste 350 de milioane de cuburi Rubik au fost vândute pe plan mondial.
Google îşi modifică ocazional logoul pentru a marca diferite evenimente speciale şi pentru a omagia personalităţi ale culturii universale.