74 % dintre copii folosesc internetul în primul rând pentru conţinut video: desene animate sau filmuleţe amuzante şi 59% pentru jocuri, relevă un nou studiu Open-I Research, realizat pentru Itsy Bitsy şi Orange. În schimb, majoritatea părinţilor acestor copiii ar vrea să-i înscrie la un curs de informatică sau robotică, domenii pe care le estimează ca o premiză pentru un viitor de succes.
Jumătate dintre copiii de peste 7 ani, din Bucureşti, petrec peste 2 ore pe zi la un dispozitiv digital, în special cu jocuri şi filmuleţe, în timp ce părinţii ar vrea să îi ştie în faţa calculatorului pentru a învăţa ceva, pentru educaţie. Interesant este că 37% dintre copiii până în 2 ani au acces la device-uri cel puţin jumătate de oră pe zi, iar ceilalţi 63% petrec până în jumătate de oră pe zi la aceste dispozitive .
“În contextul actual, în care smartphone-ul este aproape o extensie a corpului, ce iţi poate oferi acces instant la aproape orice fel de entertainment, socializare şi informare, parintele are un rol foarte dificil. El este în postura de a proteja copilul de potenţialele pericole ale accesării internetului şi reţelelor de socializare, dar şi de dependenţa pe care o poate da mediul on-line. În acelaşi timp, părintele român, în cazul de faţă din capitală, vrea sa aibă un copil adaptat, care să poată folosi tehnologia în avantajul său, şi nu puţini văd IT&C-ul un domeniu de viitor pentru copilul lor.” a spus Adina Nica, Consultant Open-I Research.
În ceea ce priveşte conturile pe care le au pe internet copiii, cele mai multe sunt pe platforme de jocuri (jumătate dintre copiii cu vârste peste 7 ani au astfel de conturi), iar după 10 ani cei mai mulţi copii au cont de email şi pe reţele de socializare (54% în reţele de socializare).
Principala preocupare pentru părinţi rămâne însă siguranţa copiilor pe internet (72%). Deşi rata de utilizare a softurilor de control parental nu a crescut semnificativ în ultimul an, în prezent 39% dintre aceştia folosesc un asemenea program. Părinţii mai sunt interesaţi în număr mare (50%) şi de informaţii despre cyberbullying.
În acelaşi timp, studiul a relevat faptul că nu există o comunicare reală între copii şi părinţi cu privire la utilizarea tehnologiei, copiii venind la părinţi să ceară ajutorul mai mult când se lovesc pe internet de erori/mesaje pe care nu le înţeleg, şi mult mai rar pentru conţinut agresiv, pornografic sau solicitări de la persoane necunoscute, hărţuire de orice fel.
De aceea, în luna mai Itsy Bitsy şi Orange susţin părinţii care vor să fie alături de copiii lor în aventura digitală, oferindu-le o experienţă bună cu tehnologia.
"Trăim în era tehnologiei şi, ca părinţi, e nevoie să-i învăţăm pe copiii noştri să ia partea bună a tehnologiei şi să se ferească de partea ei nocivă. Aşa că am iniţiat studiul Părinţii copiilor digitali care analizează obiceiurile de consum de tehnologie ale copiilor. Pe baza concluziilor studiului, luna aceasta vom realiza la radio o serie de emisiuni zilnice cu specialişti care îi vor ajuta pe parinti să îşi îndrume copiii în lumea digitală." declară Nadia Tătaru, co-fondator şi director Itsy Bitsy FM.
Studiul Open-I Research a fost realizat în aprilie 2017, prin 564 interviuri în Bucureşti, 117 interviuri în provincie. Mai multe detalii pot fi accesate pe www.itsybitsy.ro.
Despre ITSY BITSY – Brandul ITSY BITSY include singurul post de radio din România pentru părinţi şi copii, www.itsybitsy.ro, ateliere pentru părinţi şi copii , spectacole Itsy Bitsy Show şi evenimente pentru timpul liber în familie. Itsy Bitsy FM emite în prezent în Bucureşti şi în peste jumătate din teritoriul României.
Itsy Bitsy a obţinut pentru părinţi şi copii zi liberă naţională de 1 Iunie.