Agenţia de ştiri americană Associated Press (AP) va folosi roboţi pentru scrierea unor materiale de presă, în special a celor din zona de business, informeză Mediafax.
Associated Press speră ca în iulie să introducă o tehnologie automatizată care va permite publicarea mai multor ştiri de business şi a unui număr mai mare de rapoarte privind veniturile unor companii, informează huffingtonpost.com. Referindu-se la această tehnologie, Lou Ferrara, vicepreşedinte al AP, a precizat că roboţii ar fi capabili să producă 4.400 de materiale în timpul în care reporterii agenţiei ar fi creat doar 300 de ştiri din domeniul business.
Noua tehnologie nu va conduce la reducerea locurilor de muncă, a subliniat însă agenţia americană. Roboţii au devenit din ce în ce mai răspândiţi în industria media, Japonia introducând recent primul prezentator de ştiri robot, unul care poate "citi ştirile fără a se încurca".
În martie, breaking news-ul apărut în publicaţia Los Angeles Times despre seismul care a zguduit California a fost scris de un robot pe baza unui algoritm prestabilit. Astfel, Los Angeles Times a fost primul ziar care a publicat un articol despre seismul de luni – şi a reuşit această performanţă graţie "jurnalistului-robot".
Associated Press, creată în 1846, este una dintre principalele agenţii mondiale de presă, alături de Reuters şi Agence France-Presse.