Dacia înregistrează vânzări în creștere, în Uniunea Europeană, după ce, pe piețele majore a avut probleme în prima parte a anului. În primele cinci luni au fost comercializate aproximativ 166.000 unități.
Vânzările Dacia au crescut atât în luna mai, cât și în primele cinci luni ale anului. În luna precedentă au fost înregistrate 32.198 unități, cu 4,3% mai multe față de mai 2014. Vânzările la cinci luni au consolidat poziția Dacia în cadrul grupului Renault, cu 165.933 unități vândute, o creștere de 7 procente, potrivit datelor ACEA (Asociația Constructorilor Auto Europeni).
Dacia își menține cota de 2,9% din piața auto europeană, în timp ce grupul Renault are o cotă de 9,7. O medie a mașinilor vândute în Europa de către grupul Renault arată că una din 3,5 mașini ale constructorului francez este o Dacie.
Citește și Piața auto la cinci luni: România vinde mașini cât Luxemburg sau Slovenia
Grupul Renault a vândut, în primele 5 luni ale anului, 565,636, cu 10,1% mai multe față de perioada similară a anului trecut. Marca Renault a înregistrat creșteri mai mari, având în vedere că a lansat pe piață și modele noi, precum Kadjar, în timp ce marca de la Mioveni nu a mai scos un model nou de aproape doi ani.
În ciuda datelor ACEA, centralizate după ce s-au adunat informații de pe toate piețele din UE, forurile naționale au indicat, în luna mai, scăderi importante ale Dacia pe piețele majore, precum Marea Britanie, Germania și Franța. În schimb Dacia are vânzări foarte bune pe piața din Rusia, unde însă nu este comericalizată sub propriul logo.
Citește și Vânzările Dacia în Marea Britanie, în scădere în luna mai. Pe plus la cinci luni