Modelele Audi A3 şi Mercedes-Benz Clasa S au contribuit la reducerea decalajului pe care cei doi producători îl înregistrau la vânzări în comparație cu liderul pieţei auto de lux BMW în prima jumătate a anului, transmite Bloomberg.
În primele şase luni, vânzările BMW sub brand propriu au fost mai mari cu 16.997 de vehicule faţă de cele ale Audi, comparativ cu o diferenţă de 23.760 de unităţi, în urmă cu un an, potrivit datelor publicate de producători. Avansul livrărilor BMW faţă de vânzările Mercedes-Benz a scăzut cu 6,3%, la 102.827 de automobile.
Cei trei producători auto au înregistrat vânzări record în primul semestru. Audi, divizie a Volkswagen, aflată pe locul al doilea pe piaţa vehiculelor de lux, a înnoit gama A3, de la începutul anului trecut, în timp ce Mercedes-Benz a extins gama automobilelor compact. Atât Audi, cât şi Mercedes, au ca obiectiv să depăşească BMW în privinţa vânzărilor pe segmentul premium, până la sfârşitul acestui deceniu.
BMW a răspuns cu modelele coupe Serie 2 şi Serie 4 şi cu SUV-ul X4, precum şi cu modelul i8, primul automobil sport din ultimele trei decenii.
Audi intenţionează să lanseze în acest an 17 modele noi sau modernizate, inclusiv un remake al automobilului sport TT, obiectivul fiind extinderea gamei cu 22%, la 60 de modele, până în 2020. Până atunci, compania vrea să ajungă la livrări de minim 2 milioane de vehicule anuală. Mercedes va lansa 30 de modele până la sfârşitul deceniului, între care 12 modele noi.
Vânzările BMW din primul semestru au urcat cu 10%, la 886.347 de vehicule, cu un avans de 7,3% în iunie. Livrările SUV-ului X5 au crescut cu 36%, iar cele ale X6 cu 18%. Livrările Audi au crescut cu 11% în acelaşi interval, la 869.350 de vehicule. În cazul modelului A3 vânzările au avansat cu 37%, iar cele al SUV-ului Q7 cu 21%. Decalajul faţă de vânzările BMW s-a redus cu 28%.
Mercedes, principalul brand al grupului Daimler, a livrat 783.520 de vehicule în primul semestru, în creştere cu 13% faţă de intervalul similar al anului precedent. În iunie creşterea livrărilor a fost de 8%. Creşterea a fost susţinută de modelele Clasa C.