3 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăLifestyleFoodGALERIE FOTO. Imagini RARE din timpul construcţiei Canalului Dunăre-Marea Neagră

GALERIE FOTO. Imagini RARE din timpul construcţiei Canalului Dunăre-Marea Neagră

Lucrările la Canalul Dunăre-Marea Neagră au început în anul 1949 din ordinul lui Stalin şi în scurt timp a devenit un un imens la­găr de muncă pentru majoritatea deţinuţilor politici din România. Cu toată concentrarea forţei de muncă, proaspătul regim comunist instalat la condurea ţării nu a avut banii necesari pentru a termina construcţia Canalului, motiv pentru care autorităţile comuniste au decis în 1953 sistatea lucrărilor, decizia fiind luată la scurt timp după moartea dictatorului de la Moscova.

VEZI ŞI  GALERIE FOTO. Cum arăta oraşul Constanţa la începutul anilor ’60

Lucrările începute în 1949 şi sistate patru ani mai târziu au fost reluate la 13 iunie 1973, când Nicolae Ceauşescu a anunţat în şedinţa Comitetului Politic Executiv reînceperea lucrărilor la Canal. Noile studii arătau că trans­portul naval spre Constanţa ar urma să se scurteze cu aproape 400 km. Pe lângă potenţialul comercial, ca­nalul putea fi utilizat şi pentru irigarea zonei aride a Dobrogei, informează vestic.ro. Pregătirea tehnică a construcţiei a durat patru ani. Ministerul Transporturilor şi Teleco­mu­nica­ţi­i­lor a finalizat proiectul de execuţie al Canalului la 28 decembrie 1977. Între timp, s-au căutat soluţii pen­tru finanţare şi se pare că aproape 100 de milioane de dolari au venit din banii împrumutaţi de România de la Fondul Monetar Internaţional şi de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

VEZI ŞI  GALERIE FOTO Cel mai mare pod hobanat din România

Lucrările la construcţia Canalului s-au terminat la 30 octombrie 1983.  În cei cinci ani de lucrări s-au excavat peste 300.000 mc de ste­ril și s-au turnat 4.200 mp betoane. Pe cei 64,2 km ai Canalului s-au construit două ecluze (la Agigea şi la Cernavodă) şi trei porturi (Cernavodă, Medgidia şi Basarabi) și 36 poduri din care 11 de cale fe­ra­tă și rutiere. Conform estimărilor fostului ministru de Finanțe, Florea Dumitrescu, investițiile s-au ridicat la suma de 1,5 mi­liarde de dolari. La acel moment, Canalul era al treilea ca lungime din lume, după Su­ez și Panama. 

 

Cele mai citite

Austria va ridica blocada Schengen pentru România și Bulgaria. Când vor adera complet cele două țări

Austria va ridica probabil în primăvara anului 2025 vetoul prin care blochează extinderea Schengen, relatează publicația austriacă Kurier, potrivit B1Tv. Austria ar urma să ridice...

Lavrov va conduce delegația rusă la summitul G20, în locul lui Putin

Curtea Penală Internațională a emis în martie 2023, un mandat de arestare pe numele lui Putin Ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov va conduce delegația rusă...

România atinge cel mai mare preț al energiei din 2024, pe fondul producției scăzute de energie regenerabilă

Scăderea producției de energie solară, cauzată de lipsa luminii solare, a dus la un deficit de producție, ceea ce a crescut semnificativ prețul energiei România...
Ultima oră
Pe aceeași temă