Ayrton Senna a fost cel mai mare pilot care a concurat vreodată în campionatul mondial de Formula 1, adesea Alain Prost spunând despre Senna ca brazilianul conducea întotdeauna peste limită. La prima sa cursă de karting, Senna a primit de la tatăl său o cască de culoare galbenă cu două dungi orizontale, una albastră și una verde, reprezentând culorile Braziliei, cască pe care avea să o folosească toată viața
În 1973 a debutat oficial în întrecerile de karting, concurând pentru prima dată pe circuitul de la Interlagos, de lângă Sao Paolo, orașul său natal. Atunci a primit.Cea mai mare performanță a sa din karting a fost titlul continental al Americii de Sud, câștigat în 1977. Senna a participat de mai multe ori și în Campionatul Mondial de karting dar nu a câștigat niciodată. Acesta avea să rămână peste ani marele său regret.
În 1984, Senna a făcut pasu spre Formula. Ales echipa Toleman. Debutul a avut loc în Marele Premiu al Braziliei când s-a clasat al șaisprezecelea pe grila de start, însă nu a terminat cursa din cauza problemelor la motor. A doua cursă, Marele Premiu al Africii de Sud, i-a adus și primul punct, terminând cursa pe locul şase.
În timpul carierei sale de 10 ani ca pilot de Formula 1, Senna a câştigat trei campionate, a avut 81 clasări pe podium, cu 41 de victorii simple şi 65 de pole positions. În ceea ce priveşte abilitatea de a conduce, Senna a fost un zeu printre oameni, şi ca să îl parafrazăm pe Jeremy Clarkson, în timp ce alţi piloţi de F1 au momente ocazionale de măreţie, Senna a fost minunat de fiecare dată când se urca în maşină.
Ultima cursă, 1 mai 1994
Marele Premiu al Statului San Marino a fost întrerupt imediat după start, în urma unei coliziuni între monopostul Lotus pilotat de portughezul Pedro Lamy şi Benetton-ul condus de finlandezul JJ Lehto. Fragmentele desprinse din cele două maşini au rănit şapte spectatori şi un poliţist. Safety-car-ul a condus coloana maşinilor aflate pe circuit pe durata a cinci tururi, după care Grand Prix-ul a fost reluat.
La ora 14.18, după şapte tururi, Ayrton Senna a pierdut controlul asupra monopostului Williams-Renault în dreptul virajului Tamburello, lovindu-se violent de un parapet. În momentul impactului, maşina sa avea 210-220 km/h. Cursa a fost oprită, Senna fiind transportat cu elicopterul la spital în stare critică.
La ora 18.40 medicii au fost anunţat decesul lui Senna.
(sursa: wikipedia.org)