Vicepreşedintele Băncii Mondiale (BM) pentru Europa şi Asia, Laura Tuck, şi ministrul Finanţelor Publice, Bogdan Teodorovici, au semnat un acord de împrumut de 200 milioane euro, pentru proiectul care vizează reducerea abandonul şcolar şi creşterea numărul înscrierilor la facultate, de care vor beneficia peste 1,6 milioane de elevi şi studenţi, anunţă Mediafax.
„Este o onoare pentru mine să mă aflu astăzi aici şi să semnez acest acord în numele Băncii Mondiale„, a declarat vicepreşedinte Băncii Mondiale pentru Europa şi Asia Centrală, Laura Tuck, după semnarea acordului de împrumut, vineri, la Washington.
„Evenimentul de astăzi reprezintă o dovadă a performanţei României şi a dialogului excelent dintre Guvern şi Banca Mondială, şi recunoaşte importanţa educaţiei de calitate pentru toţi românii. Ţara se confruntă cu o îmbătrânire a populaţiei şi cu o scădere a forţei de muncă. Forţa de muncă bine calificată şi mai productivă este un element critic pentru a susţine creşterea economică în viitor„, a mai spus Laura Tuck.
Deşi gradul de înscriere în sistemul de învăţământ secundar din România este ridicat, tranziţia la sistemul terţiar este afectată de gradul mare de abandon şi de performanţele slabe la examenul de bacalaureat. Proiectul ROSE este destinat să ajute Guvernul României, administraţia instituţiilor de învăţământ, profesorii şi studenţii să gestioneze aceste probleme. Obiectivul ROSE este de a majora gradul de promovare a învăţământului terţiar, orientându-se către şcolile şi grupurile de studenţi care au cel mai ridicat risc de eşec, se mai arată în comunicatul citat.
Datele arată că, în anul şcolar 2013-2014, 100.000 de elevi fie nu au promovat examenul de bacalaureat, fie nu au participat la acest examen.
În învăţământul superior, provocările cu care se confruntă studenţii, în primii ani, sunt considerate similare cu cele care conduc la o rată scăzută a tranziţiei de la învăţământul liceal la învăţământul superior. Astfel, 20.000 de studenţi au abandonat studiile universitare, în anul academic 2013-2014, în primii doi ani de studiu, se mai arăta în nota de fundamentare a proiectului.