Pentru reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai Bulevardul Dimitrie Pompeiu şi Strada Barbu Văcărescu există deja studiu de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici aprobaţi în Consiliul General al Municipiului București şi urmează începerea procedurilor pentru atribuirea contractului de execuţie.
Lucrările Primăriei pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu sunt extrem de necesare, având în vedere că liniile de tramvai sunt grav degradate și nu de puține ori circulația vehiculelor electrice ale RATB este blocată de autoturisme.
Tot în Pipera, zonă unde lucrează zeci de mii de corporatiști, vor începe în acest an și alte lucrări de infrastructură. Este vorba de supralargirea Străzii Fabrica de Glucoză, pentru care bugetul alocat este de aproape 4,7 milioane de euro, având în vedere că s-a finalizat proiectul tehnic şi urmează să înceapă lucrările. În Fabrica de Glucoză se va descărca traficul de pe Autostrada A3 București – Ploiești, care va fi gata și ea în curând.
Zona Pipera din nordul Bucureștiului este una dintre cele mai aglomerate, atât pentru mașinile personale, care stau blocate în coloană minute și chiar ore în șir, cât și pentru transportul în comun – tramvaiele 16 și 36 și Magistrala 2 de metrou – care nu poate face față, la orele de vârf, fluxului crescut de călători.
O soluție pentru decongestionarea traficului ar putea-o reprezenta un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor, care prevede introducerea de trenuri urbane între Gara de Nord și Pantelimon, cu una dintre opriri la bariera de la Petricani.