2 C
București
duminică, 29 decembrie 2024
AcasăSocialPatinoarul Flamaropol se va deschide în mijlocul verii, anul viitor

Patinoarul Flamaropol se va deschide în mijlocul verii, anul viitor

După mai bine de 60 de ani, capitala României va avea, din nou, un patinoar internațional.

Complexul “Mihai Flamaropol”, inaugurat în 1952, a fost închis în toamna anului 2013, întrucât necesita ample lucrări de reabilitare care au impus, practic, raderea de pe suprafața pământului a fostului patinoar “23 August”.

În acești ultimi ani, patinatorii au fost obligați să se antreneze mai întâi într-un mall din București, apoi la Otopeni, iar echipele de hochei din București s-au antrenat pe terenurile adversarilor – în Harghita sau în Brașov.

În septembrie 2014, Primăria Capitalei a atribuit contractul de execuție a patinoarului către asocierea de firme Astaldi-UTI.

Acțiunea de reconstrucție a patinoarului din București a început în martie 2017 iar primul termen indicat de Primăria Capitalei pentru finalizarea lucrărilor a fost martie 2019. Termenul nu va fi însă respectat. Acum câteva zile, primarul Gabriela Firea a anunțat că patinoarul artificial, refăcut după cele mai noi standarde, va fi inaugurat în vara anului viitor.

 

Lipsa planului de urbanism a întârziat lucrările

„După ani de zile de blocaje, Patinoarul Mihai Flamaropol prinde contur. L-am deblocat, iar acum 25 % din lucrări au fost deja executate. Investiţia va fi finalizată în vara anului viitor”, a anunțat, pe Facebook, Gabriela Firea.

Noul ansamblu sportiv, cu o suprafaţă desfăşurată de circa 9.500 de metri pătraţi, va avea dublă funcţiune: patinoar şi centru de agrement.

Patinoarul olimpic va avea o capacitate de 3.100 de locuri şi va fi destinat competițiilor, antrenamentului sportivilor de performanţă cât şi publicului.

Noul ansamblu sportiv va mai include un bazin de înot, zonă pentru wellness, sală de baschet, precum şi terenuri pentru disciplinele de sport urban (skateboarding, skating, ciclism, escaladă).

În același ansamblu sunt prevăzute şi spaţii comerciale  – un magazin de echipament sportiv, o cafenea şi un restaurant.

Pentru a dezminți ideea că, prin asemenea amenajări, se caută doar profitul financiar, Primăria a precizat că suprafaţa magazinelor, a cafenelei și a restaurantului va reprezenta doar 5,5 la sută din suprafaţa totală a construcţiei.

Complexul va avea două zone funcţionale – arena de gheață şi centrul Wellness & Spa, care vor comunica printr-un atrium închis.

Întrucât este situat într-o zonă foarte aglomerată, mai ales în timpul evenimentelor sportive, patinoarul “Mihai Flamaropol” va avea 122 locuri de parcare alocate atât sportivilor cât și publicului. Vor exista două locuri de parcare dedicate autocarelor, locuri pentru oficiali și pentru spectatori precum și locuri de parcare rezervate pentru persoanele cu dizabilităţi.

În cadrul proiectului se vor amenaja peste 14.000 de metri pătraţi de spaţii verzi atât la sol, cât şi pe acoperişul clădirii, care va fi pietonal.  Tot pe acoperiş va fi amenajat un spaţiu destinat practicanţilor sporturilor pe role sau pe bicicletă.

Pe timpul iernii, suprafaţa de pe acoperiș va fi amenajată ca snow park, în acest scop fiind prevăzută instalarea unui tun de zăpada în vârful pantei principale.

 

O comună cu 1000 de locuitori are patinoar de trei milioane de euro 

Valoarea contractului pentru refacerea şi modernizarea patinoarului “Mihai Flamaropol” este de circa 100 de milioane de lei (fără TVA) – echivalentul a 22 de milioane de euro.

Merită amintit că, în perioada anilor 2008 – 2013, în care Federația Română de Hochei a fost condusă de către Tanczos Barna (UDMR) și în care nimeni nu se interesa de patinoarul din București, în comuna Cârța (cu 1000 de locuitori) din județul Harghita a fost construit un patinoar de trei milioane de euro.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Tragedie aviatică în Coreea de Sud: Peste 120 de morți, două persoane salvate

La bord se aflau 175 de pasageri și șase membri ai echipajului Cel puțin 124 de persoane au murit, după ce un avion de linie...

Tragedie aviatică în Coreea de Sud: Peste 120 de morți, două persoane salvate

La bord se aflau 175 de pasageri și șase membri ai echipajului Cel puțin 124 de persoane au murit, după ce un avion de linie...

Escrocherie turistică în Satu Mare: Treizeci de turiști păgubiți

Grupul a formulat o plângere penală colectivă, depusă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Satu Mare Treizeci de persoane, inclusiv doi minori, care au plătit...
Ultima oră
Pe aceeași temă