Ponta, întrebat câţi bani s-au colectat în 2014 din acciza suplimentară la carburant, de 7 eurocenţi şi câţi kilometri de autostradă s-au construit pe baza acesteia, a spus că este o ”interpretare greşită”, care e folosită ”tot timpul”. ”Vreau să explic foarte clar, pentru că este o interpretare greşită pe care o folosiţi tot timpul şi pe care vă mulţumesc că îmi daţi ocazia să vă lămuresc. (…) În primul rând, suma colectată …vă transmit imediat de la ministerul de Finanţe”, informează Mediafax.
El a ţinut să precizeze că supra-acciza nu a avut impact asupra preţului la carburant, argumentând cu faptul că ”azi, preţurile la carburant sunt mai mici decât înainte de introducerea accizei”.
Ponta a spus că din suma colectată din acciza suplimentară se cofinanţează atât proiectele europene de infrastructură, precum şi lucrările de infrastructură, de întreţinere şi de construcţie din fonduri bugetare, întrucât fondurile puse la dispoziţia României din programe structurale şi de coeziune nu acoperă decât în mică măsură necesităţile de infrastructură ale României.
În ceea ce priveşte kilometrii de autostradă făcuţi în baza acestei supra-accize, Ponta a dat exemplul repornirii autostrăzii Transilvania, începută în acest an.