Societatea Naţională a Apelor Minerale (SNAM) din Bucureşti intenționează să construiască două fabrici de îmbuteliere, cu o investiție de până la 20 milioane euro, a declarat vineri directorul societăţii, Radu Dumitru, citat de Mediafax.
„Ne batem cu Consiliul Concurenţei, care ne spune că noi nu putem avea fabrici de îmbuteliere, că ar fi neconcurenţial faţă de companiile private. Totuşi, nu există nicio lege care să ne împiedice să avem astfel de unităţi”, a adăugat Dumitru. SNAM nu are fabrici de îmbuteliere a apei pe care o produce, astfel că apa pe care o exploatează o vinde îmbuteliatorilor.
Potrivit lui Dumitru, SNAM are 82 licenţe de explorare şi exploatare a apelor minerale şi alte zece licenţe de cercetare. „Societatea deţine circa 75% din totalul licenţelor de explorare şi exploatare a apelor minerale din România (…) România exploatează doar 30% din apa pe care ar putea-o îmbutelia”, a adăugat Dumitru.
El a spus că "se va bate personal" ca SNAM să aibă cel puţin două fabrici de îmbuteliere. Investiţia într-o fabrică este evaluată la 8-10 milioane de euro, cu o capacitate de îmbuteliere de 50.000 de sticle pe zi. Fondurile pentru cele două fabrici ar putea fi atrase inclusiv din fonduri europene.
Totodată, SNAM va investi 2,7 milioane de euro pentru pregătirea a 1.000 de oameni din zonele rurale în privinţa calităţii apei, 15% din sumă reprezentând fonduri proprii şi ale partenerilor, iar restul fonduri nerambursabile. Din cele 1.000 de persoane, 130 ar urma ulterior să fie angajaţi la primării sau la companii din sectorul exploatării apelor minerale.
SNAM a produs în 2013 aproape 900 milioane litri de apă minerală şi plată, pe care a livrat-o către 25 de îmbuteliatori. Aproape o treime din apa produsă a fost livrată către Romaqua, care deţine brandul Borsec.