2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăSpecialMitsubishi recunoaște că a manipulat testele de noxe

Mitsubishi recunoaște că a manipulat testele de noxe

Producătorul auto japonez Mitsubishi a recunoscut, miercuri, că a manipulat testele de noxem când a pus presiune asupra anvelopelor, în timpul testelor. Astfel, aproximativ 600.000 de mașini ar putea să aibă probleme, potrivit BBC.

Datele au fost descoperite în timpul unei investigaţii interne a companiei şi au fost raportate Ministerului Transporturilor de la Tokyo. Conform declaraţiei companiei, manipularea implică 625.000 de maşini, inclusiv cele furnizate producătorului auto nipon Nissan Motor. Problema a fost descoperită de Nissan şi cele două companii discută nivelul compensaţiilor, informează Agerpres.

Este prima dată câând un producător japonez de mașini dezvăluie că a manipulat testele, de la scandalul izbucnit anul trecut și care a avut în centru compania Volkswagen. Compania va ține o conferință de presă pe această temă, la Tokyo, la ora 17.00 (ora locală), la care va participa președintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa.

Ca urmare a anunțului, acțiunile la Mitsubishi au scăzut cu peste 15%. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA. 

Departamentul Justiţiei din SUA a cerut în ianuarie despăgubiri VW, de până la 46 miliarde de dolari, pentru încălcarea reglementărilor de mediu, iar compania germană se confruntă cu peste 50 de procese civile legate de depăşirea nivelului emisiilor. Săptămâna trecută, un juriu federal a stabilit pentru 21 aprilie termenul limită pentru ca VW să repare vehiculele afectate. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Cele mai citite

Alegerile din România, sub lupa presei internaționale: ascensiunea AUR și impactul asupra Europei

Presa internațională analizează cu atenție alegerile prezidențiale și parlamentare din România, atrase de influența tot mai mare a partidului de extremă dreapta AUR. Sub...

Producătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține accesul în HoReCa

Marius Tudosiei, fondatorul Asociației Lanțului Alimentar Scurt (ALAS), susține pentru ZF că micii producători locali de alimente, de la brânzeturi la sparanghel, câștigă teren...

Lui Florian Coldea, Dumitru Dumbravă și Doru Trăilă li s-a ridicat controlul judiciar. Unde pot călători cei trei

Curtea de Apel București a acceptat scoaterea de sub control judiciar a lui Florian Coldea, Dumitru Dumbravă și Doru Trăilă. Aceștia au dreptul să...
Ultima oră
Pe aceeași temă