Abonații E. ON Moldova așteptau degeaba facturile la curent. Plicuri cu facturi la energia electrică ce ar fi trebuit să ajungă la abonaţii furnizorului din judeţul Vaslui sunt aruncate la toaletele publice ale unor magazine sau sunt lăsate la baruri de către firma angajată de E.ON Moldova cu distribuţia înştiinţărilor de plată, informează Mediafax.
Mai multe plângeri privind modul defectuos de distribuire a facturilor la electricitate au fost depuse la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui, după ce înştiinţările de plată nu au mai ajuns la abonaţi.
Astfel, în satul Sauca, un localnic a găsit, întâmplător, în timp ce a mers la toaleta unui magazin, mai multe facturi aruncate în toaletă. În alte situaţii, facturile au fost găsite aruncate prin barurile sau magazinele din sate, aşa cum s-a întâmplat zilele acestea în comuna Zorleni.
În urma sesizărilor, CJPC Vaslui a sancţionat firma E.ON Energie România, după ce s-a constatat că sesizările se confirmă.
"Operatorul economic responsabil legal pentru distribuirea defectuoasă a facturilor, E.ON Energie România, a motivat disfuncţionalităţile apărute prin schimbarea firmei care distribuie efectiv facturile. În consecinţă, societatea a prezentat un set de măsuri ce vor fi luate pentru eliminarea neajunsurilor create consumatorilor”, se arată într-un comunicat al CJPC Vaslui.
Pe de altă parte, reprezentanţii E.ON recunosc că sunt probleme în distribuirea facturilor în mediul rural, având în vedere că firma care se ocupă cu această activitate este una nouă, care nu deţine adresele abonaţilor.
"Dificultăţile au fost determinate, în principal, de faptul că adresele de corespondenţă pentru o parte a clienţilor, în special în mediul rural, conţin doar denumirea localităţii, fără referiri la nume sau număr de stradă. În plus, sunt şi situaţii în care numele sau numerele unor străzi au fost schimbate, iar modificările nu ne-au fost aduse la cunoştinţă. Având în vedere dificultăţile obiective, de început, întâmpinate în distribuirea facturilor, în mod deosebit în mediul rural, precum şi sesizările clienţilor noştri, E.ON Energie România a luat decizia de a prelungi termenul pentru achitarea facturilor distribuite în luna august”, a declarat, luni, purtătorul de cuvânt al E.ON Energie România, Sorin Munteanu, pentru Mediafax.
Potrivit acestuia, firma de furnizare a energiei electrice nu va percepe penalităţi sau majorări de întârziere pentru facturi ajunse cu întârziere la abonaţi, procesul de preavizare pentru neplată urmând a fi decalat.