Piaţa de leasing operaţional a crescut, în primul trimestru, cu 3,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la peste 43.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), care estimează că industria va încheia anul cu 45.000 unităţi. În primele trei luni ale anului au fost înmatriculate aproximativ 2.300 de autovehicule noi de către companiile de leasing operațional, reprezentând peste 14% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare noi, se arată într-un comunicat al ASLO, citat de Mediafax.
Primele cinci poziţii din piaţa de profil sunt ocupate de companiile LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România şi Fleet Management Services, potrivit asociaţiei. Industria ar putea încheia anul cu circa 45.000 de unităţi, în creştere cu circa 5% faţă de 2013, având în vedere interesul pentru leasing operațional şi servicii de management de flote, manifestat prin creşterea numărului de solicitări din partea companiilor deţinătoare de parcuri auto.
„Anul în curs a adus pieţei de leasing operaţional avantajul majorării gradului de absorbţie a fondurilor europene care au determinat relansarea investiţiilor. La aceasta se adaugă nevoia de revitalizare a parcurilor auto în condiţiile în care trendul ultimilor ani a fost acela de conservare", a declarat în comunicat preşedintele ASLO, Daniel Ivan.
Ivan a fost reconfirmat în această poziţie la adunarea generală a membrilor asociaţiei de la finele lunii martie, pentru încă un an, precum şi vice-preşedinţii Bogdan Apahidean, director general LeasePlan România şi Radu Manea, director Fleet Management Division Porsche Finance Group România.
La nivelul membrilor asociației, care reprezintă 90% din total piață, domină în continuare serviciile complete de leasing operațional (finanțare și management de flote) cu o cotă de 69%, urmate de management de flote 23%, restul reprezentând leasing operațional (exclusiv finanțare). Piaţa de leasing operaţional a înregistrat o creştere de 3,5% în 2013, ajungând la aproape 43.000 de unităţi, iar cifra de afaceri a jucătorilor de profil a atins 200 milioane de euro.