Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri a reziliat contractul pentru construcția şoselei de centură a Sucevei. Proiectul ar fi trebuit să fie executat de SCT, fostă Colas, dar nu a respectat termenele de finalizare, a anunțat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor.
Potrivit Mediafax, Nechifor a spus că a fost reziliat contractul cu firma SCT, selectată să execute lucrările de construcţie a şoselei de centură a Suceavei, întrucât nu a fost respectat nici termenul de 15 septembrie pentru finalizarea lucrării.
El a arătat că şoseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele, pentru noiembrie 2013 şi apoi iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.
"Suntem în 16 septembrie şi nu s-au ţinut de cuvânt", a declarat Nechifor, care a menţionat că a fost foarte deranjat de dezinteresul total al acestei firme faţă de un contract şi faţă de banii publici.
"Rar vezi aşa ceva. Ai o amărăciune când vezi cum eşti desconsiderat", a spus preşedintele CJ Suceava.
Potrivit acestuia, după rezilierea contractului CNADNR urmează să găsească soluţia pentru finalizarea lucrărilor, cel mai probabil urmând să fie executată garanţia de bună execuţie pentru finanţarea investiţiei.
Nechifor a spus că o situaţie similară a fost şi în cazul modernizării DN 18, pentru care a fost reziliat contractul pentru lucrările la un tronson al drumului, iar din execuţia garanţiei de bună execuţie se repară drumul.
Premierul Victor Ponta declara, în urmă cu o lună, că în cazul finalizării lucrărilor la şoseaua de centură a Sucevei sunt două variante, ambele proaste: una de reziliere a contractului cu firma care execută lucrarea sau continuarea lucrărilor cu această firmă.
El spunea că problema la şoseaua de centură a Sucevei nu vine de la Guvern, care a alocat fondurile necesare, ci de la constructor, care nu lucrează suficient de bine, mai scrie Mediafax.
Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au fost reluate în acest an abia la sfârşitul lunii mai, în dimineaţa în care şantierul a fost vizitat de ministrul de atunci al Transporturilor Dan Şova, care a avertizat firma de construcţii că din luna iulie intră pe penalităţi dacă nu finalizează lucrarea.
El i-a cerut constructorului să se mobilizeze şi să angajeze personal suficient, în condiţiile în care pe şantier se aflau 25 de angajaţi, fiind nevoie de 90-120 de muncitori.
Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au început în 2008 şi ar fi trebuit să fie terminate în 12 iulie 2012, dar firma de construcţii a obţinut extensii de finalizare până în noiembrie 2013, iar apoi până în iulie 2014.