Potrivit unui anunț postat pe site-ul de licitații electronice, contractul are valoarea totală de 26.581.072,28 de lei fără TVA. La licitație au trimis oferte șase agenți economici, iar contractul a fost atribuit firmei Porr Construct din București.
Lucrările vor fi realizate în cadrul etapei a III-a de construcție a Aeroportului Internațional Brașov. Potrivit caietului de sarcini al licitației, ele vor avea ca scop “execuție cale de rulare Alfa, platformă de îmbarcare debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare-aterizare”.
Noua platformă de îmbarcare-debarcare va asigura spațiul necesar pentru cel puțin trei aeronave de categoria C (cu anvergura aripilor de până la 36 de metri), dar va permite și parcarea unei aeronave de categoria D (cu anvergura de până la 52 de metri).
Calea de rulare Alfa va avea o lățime portantă de 23 de metri, suficientă pentru aeronave de categoria D, și va face legătura dintre pista de decolare-aterizare, construită în etapa anterioară, și noua platformă de îmbarcare-debarcare. Pista deja construită, finalizată încă din anul 2014, are lungimea de 2.850 de metri şi lățimea de 45 de metri.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, anunțase, acum câteva luni, că aeroportul va fi inaugurat până la sfârșitul anului 2020. Aeroportul Internațional Brașov se va afla pe raza comunei Ghimbav. Primăria Braşov şi Primăria Sfântu Gheorghe s-au arătat și ele interesate să se implice în construirea aeroportului de la Ghimbav.
Aeroportul devine profitabil de la 700.000 de pasageri pe an
Potrivit unor studii întocmite de Consiliul Județean Brașov, date publicității la începutul anului 2018, Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va putea realiza profit abia după ce va ajunge la un trafic de 700.000 de pasageri pe an. Din acest motiv, operarea aeroportului va începe cu circa 100.000 de pasageri pe an, iar estimările arată că, în primii cinci ani de activitate, funcționarea lui va trebui să fie subvenţionată din bugetul Consiliului Județean.
În privința traficului de mărfuri, în primul an de funcționare al Aeroportului Ghimbav va exista un tranzit de numai opt sau nouă tone. În circa 25 de ani, estimările arată că se va ajunge la un trafic de marfă de două mii de tone.