-0.8 C
București
sâmbătă, 14 decembrie 2024
AcasăEconomieFoto interviuOrganizatorii Sonisphere: "România a intrat pe harta turneelor marilor artişti"

Organizatorii Sonisphere: „România a intrat pe harta turneelor marilor artişti”

După mai mulţi ani de experienţă în business acumulată în Germania, Denise Săndulescu a pus bazele companiei D&D East Entertainment, acum unul dintre actorii importanţi pe piaţa orga­nizării de concerte din România. General managerul firmei care i-a adus la Bucureşti pe Brian Adams, Patricia Kaas, Limp Bizkit şi AC/DC vorbeşte pentru România Liberă despre mult aşteptatul eveniment Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival.

Conduceţi activitatea unei firme care organizează concerte de anvergură de peste doi ani. Cum aţi caracteriza piaţa de profil din România?

Piaţa din România este în continuă creştere de câţiva ani, de aici şi multitudinea de concerte din această vară. Practic, avem mai multe evenimente muzicale în fiecare săptămână a lunii iunie, ceea ce rar se întâmplă până şi în marile metropole europene sau de peste Ocean. Bucureştiul a devenit o capitală a concertelor şi suntem deja pe harta fiecărui mare turneu. Pe de o parte, acest aspect este îmbucurător, pentru că plasează România în rândul ţărilor care se bucură de multe evenimente culturale şi oferă publicului posibilitatea de a selecta cu grijă concertele. Pe de altă parte, puterea de cumpărare a scăzut considerabil. Dacă la concerte ca AC/DC sau Eric Clapton vânzarea de bilete nu scade sub aşteptări, la evenimente mai mici se observă destul de clar o scădere în participarea publicului. Sunt sigură că la finalul acestui sezon vom asista la o „cernere” a promoterilor, rămânând în picioare cei cu adevărat profesionişti.

Festivalul Sonisphere are, anul acesta, ediţii în 11 ţări europene. Cum a devenit România parte din circuitul Sonisphere?

Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival a ajuns în România ca o continuare a Festivalului Rock the City, care a avut loc în 2009. Ne-am dorit ca România să aibă parte de un festival internaţional de cea mai înaltă calitate, iar Sonisphere a devenit rapid cea mai bună oportunitate. Suntem onoraţi că putem aduce publicului artişti ca Metallica, Rammstein şi Manowar.

De ce s-au unit cele două festivaluri, Tuborg Green Fest şi Sonisphere? Aspectele financiare au influenţat această decizie?

Fiind vorba de două dintre cele mai mari şi renumite festivaluri din Europa, această fuziune a venit firesc şi astfel ediţia din acest an a Tuborg Green Fest, unul dintre cele mai puternice festivaluri internaţionale de muzică, va fi prezentată de Sonisphere, în urma unui parteneriat între organizatori. Fiind cel mai mare eveniment de acest tip organizat până în prezent în România, festivalul va aduce trei zile de muzică fără egal, distracţie pe măsură şi o atmosferă incendiară.

 

„Ne pregătim deja pentru ediţia din 2011 a festivalului”

Cu cât timp înainte începe practic organizarea unui asemenea eveniment?

Pregătirile încep cu până la un an înainte. Spre exemplu, D&D deja se pregăteşte pentru ediţia din 2011 a festivalului, în timp ce sunt puse la punct ultimele detalii pentru ediţia din 2010. Fiind vorba de o logistică foarte complexă şi de un eveniment care durează trei zile, totul trebuie pregătit şi plănuit din timp şi cu o deosebită atenţie la detalii. Pe lângă asigurarea unor concerte live extraordinare, un astfel de festival trebuie să asigure şi confort maxim pentru public.

Confirmarea de participare venită din partea artistului este momentul în care un organizator consideră evenimentul o certitudine? 

Confirmarea artistului este, într-a­devăr, cel mai important moment, însă nu e singular. Găsirea unui sponsor este crucială, împreună cu găsirea unei locaţii potrivite.

Care sunt dificultăţile întâmpinate în organizarea unui eveniment de o asemenea amploare?

Cea mai mare dificultate o re­pre­zintă găsirea locului de des­făşurare a evenimentului. După cum bine ştiţi, locaţiile potrivite sunt practic inexistente, iar promoterii sunt nevoiţi să recurgă la diverse „artificii” pentru a organiza un astfel de eveniment.

Cât de mult contează  în organizarea unui concert faptul că nu există un stadion de mare capacitate în Bucureşti? V-aţi lovit de vreun refuz din  partea unui mare artist/trupă pentru că nu avem o asemenea locaţie?

După cum spuneam, lipsa unei locaţii ne afectează destul de mult şi da, trebuie să recunosc că am fost refuzaţi de câteva ori de mari artişti din cauză că nu aveam o locaţie potrivită. Sperăm ca autorităţile să realizeze cât de mult avem de pierdut în acest moment şi să pună la dispoziţia organizatorilor un stadion adecvat. Însă, aşa cum s-a văzut la AC/DC şi cum, cu siguranţă, se va vedea şi la festival, lipsa unei locaţii potrivite este suplinită de entuziasmul publicului şi de calitatea muzicii.

 

„Ţara noastră a încetat să reprezinte o opţiune «secundară» pentru marile trupe”

Faptul că în ţările vecine (Turcia, Bulgaria) Sonisphere are acelaşi line-up a uşurat negocierile pentru România?

Trupele îşi programează turneul astfel încât „traseul” ales să permită programarea cât mai multor concerte, deci opţiunea de a cânta în România a venit firesc. Faptul că avem acest line-up a sprijinit organizarea festivalului în Turcia şi Bulgaria, exact la fel cum festivalurile din aceste două ţări au uşurat realizarea evenimentului din România. Ţara noastră a încetat să reprezinte o opţiune „secundară” pentru marile trupe, ne-am câştigat deja dreptul de a ne afla pe harta marilor turnee.

Cei de la AC/DC şi-au adus la Bucureşti întregul arsenal tehnic utilizat pe parcursul turneului Black Ice Tour, iar acest lucru s-a văzut în nivelul calitativ şi în spectaculozitatea show-u­lui. Trupele de la Sonisphere vor veni cu logistica proprie?

Trupele vor veni cu propria producţie pentru acest festival, de la lumini la sunet totul va fi făcut potrivit standardelor extrem de ridicate ale acestor artişti. Nu se va face nici un compromis, chiar dacă este vorba de un festival. În România vor sosi toate echipamentele trupelor, astfel încât, cu sprijinul echipei de producţie locale, totul să iasă impecabil.

 

„În curând, biletele VIP în Ziua Metallica vor fi epuizate”

În ce proporţie s-au vândut biletele pentru Tuborg Green Fest presented by Sonisphere şi câţi spectatori estimaţi că vor veni la eveniment?

Biletele se vând extrem de bine, avem deja o categorie sold out la Golden Circle pentru Ziua Metallica şi în curând şi biletele VIP vor fi epuizate. Astfel, ne aşteptăm la o participare de zeci de mii de persoane pe zi.

Cum aţi umplut golul lăsat de Heaven & Hell şi Mastodon, trupe care au anulat participarea la festival?

Vom anunţa în cel mai scurt timp noile trupe, însă vă asigur că publicul va avea parte de câteva surprize extrem de plăcute.

 

Incidentul AC/DC: „Răspunderea totală este a autorităţilor”

Cum comentaţi incidentul AC/DC cu drumarii români? Aţi discutat cu staff-ul trupei?

Incidentul respectiv este regretabil, însă noi, ca organizatori, nu ne putem implica, răspunderea totală fiind a autorităţilor. Trebuie să spun însă că m-am bucurat când am văzut implicarea autorităţilor române şi eforturile depuse pentru a-i găsi pe cei vinovaţi.  

 

România-Bulgaria

– Ce elemente se iau în calcul pentru stabilirea preţului biletelor la un concert? Cum se explică diferenţa faţă de Bulgaria?

În România taxele plătite pentru fiecare bilet vândut sunt extrem de mari, de peste 30%, din păcate, ceea ce nu este valabil în Bulgaria. Unele dintre aceste taxe nu îşi găsesc rostul şi toţi promoterii le contestă. Acest lucru influenţează stabilirea preţurilor biletelor, însă în cazul festivalului am făcut tot posibilul ca aceste preţuri să rămână accesibile pentru publicul larg, iar feed-back-ul primit din partea cumpărătorilor de bilete este pozitiv. Faptul că, în comparaţie cu Bulgaria, în România vom avea trei zile de concerte este un plus, pentru că oferă publicului posibilitatea de a experimenta atmosfera de festival pentru mai mult timp. În plus, diferenţa de preţ faţă de Bulgaria este mai mică decât cheltuielile de transport şi cazare, drept urmare nu ne confruntăm cu posibilitatea ca publicul să opteze pentru festivalul din Bulgaria în detrimentul Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival. Sunt sigură că publicul nostru va savura împreună cu noi acest festival în România şi îi aşteptăm şi pe ceilalţi iubitori de muzică din ţară şi de peste hotare.

 

Puterea de cumpărare a scăzut considerabil. Dacă la concerte ca AC/DC sau Eric Clapton vânzarea de bilete nu scade sub aşteptări, la evenimente mai mici se observă destul de clar o scădere în participarea publicului.”

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă