“525.000 de oaspeţi din România au vizitat anul trecut Germania, cu 11% mai mult decât cu un an în urmă. Aceştia au cheltuit peste 300 de milioane de euro. Astfel, Germania a devenit a doua destinaţie de vacanţă a românilor, după Ungaria, înaintea Bulgariei”, a declarat, astăzi, Cristian Sallai, marketing&sales manager al Organizaţiei Germane pentru Turism, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în Capitală.
Românii preferă să călătorească în sudul Germaniei şi la Berlin, în Capitală optând pentru city break. 41% dintre conaţionali au vizitat această ţară în scop de afaceri, inclusiv participarea la târguri şi expoziţii, 35% în scop turistic, iar 24% au călătorit la rude sau prieteni.
Citeşte şi: Oraşele europene îşi deschid pieţele de Crăciun
Cum se explică faptul că, deşi criza a afectat şi afectează tot mai mult bugetul, tot mai mulţi români s-au deplasat în Germania, creşterea fiind una semnificativă? “Există doi factori care au determinat majorarea cu 11 procente. Pe de o parte, românii redescoperă Germania, după ce ani de zile au călătorit spre alte destinaţii. Pe de altă parte, raportul preţ-calitate este unul foarte bun atunci când vorbim despre turismul german. De exemplu, cazarea în Berlin costă, în medie, 85 de euro/noapte, în timp ce la Paris preţul este de circa 176 de euro/noapte. De asemenea, trebuie specificat că anul trecut a crescut ponderea cetăţenilor români care au venit în Germania în scopuri turistice”, a spus Cristian Sallai.
Conform Institutului Federal de Statistică, în 2012, s-au înregistrat peste 68,8 milioane de înnoptări ale străinilor în unităţi de cazare cu zece sau mai multe paturi, cu 8,1% mai mult decât în 2011. Mai mult de 52 de milione de înnoptări s-au numărat din rândul turiştilor europeni. De altfel, vechiul continent rămâne principalul emiţător de turişti pentru Germania, cu o cotă de piaţă de 75%.
Asia ocupă a doua poziţie, deţinând o cotă de piaţă de 10,5%.