Compania aeriană Lufthansa va adăuga, începând din 27 martie, un zbor de noapte pe ruta Cluj – Munchen, care va fi operat de 7 ori pe săptămână, dublând astfel numărul curselor pe această rută, la 14.
Noile curse completează serviciile existente şi au fost concepute astfel încât să permită orare de zbor cât mai adaptate călătoriilor pentru afaceri sau în scop turistic. În plus, noul program le va permite călătorilor un orar de zbor flexibil pentru conexiuni din Munchen către Europa sau o altă destinaţie din reţeaua internaţională Lufthansa. „Ne aşteptăm la rezultate similare celor obţinute odată cu introducerea, în 2010, a unui zbor de noapte din Timişoara care a crescut traficul cu peste 3 procente”, a declarat Stefan Versemann, director general de vânzări pentru România şi Moldova.
În afara suplimentării frecvenţei de zbor din Cluj, compania nu are alte planuri legate de noi rute în România, în 2011. În total, Lufthansa Group care include şi liniile aeriene partenere Austrian Airlines şi Swiss, va opera în orarul de vară 147 de zboruri săptămânale din/către România.
Compania a transportat pe piata locala, alături de Austrian Airlines şi Swiss, peste 1 milion de pasageri în 2010, în creştere cu 10% faţă de 2009. Gradul mediu de ocupare din România a fost de circa 82% anul trecut. „Pentru 2011 aşteptăm o creştere de 10% in România care este a doua tara ca importanta pentru noi in Sud-Estul Europei, după Polonia”, a mai adăugat Versemann.
La nivel mondial, Lufthansa marchează de asemenea o evoluţie pozitivă, obţinând în 2010 o performanţă de trafic semnificativă comparativ cu anul trecut. Per total, companiile din grup au întâmpinat la bordul avioanelor peste 90,2 milioane de pasageri pe parcursul ultimelor 12 luni. Acest rezultat reprezintă o creştere de 17,2%.
Numărul de pasageri transportaţi a înregistrat creşteri în toate zonele de trafic Lufthansa, cea mai accelerată evoluţie fiind aferentă regiunilor Orientul Mijlociu şi Africa.
Din acest an, pasagerii Lufthansa din România vor beneficia de noul model de cabină în cadrul zborurilor către următoarele destinaţii: Frankfurt, Munchen şi Dusseldorf.
Aproximativ 32.000 de noi locuri vor fi instalate pe parcursul acestui an în cele peste 180 de aeronave ce fac parte din flota de zboruri pe distanţă scurtă sau medie. Datorită structurii ergonomice a scaunului şi a spătarului mai subţire, pasagerii vor avea peste patru centimetri în plus în spaţiul alocat picioarelor.
Ca parte a noului concept de servicii oferite la bord, călătorii Lufthansa în clasa economică vor primi gustări precum batoane de cereale sau de ciocolată, chiar şi pe cursele interne.
În cadrul curselor pe distanţe lungi, pasagerii ce vor alege să călătorească către Beijing, Tokyo, Johannesburg, New York JFK sau San Francisco, vor avea posibilitatea să rezerve un bilet pe una dintre cele cinci aeronave Lufthansa Airbus A380, cele mai mari aparate de zbor din industrie destinate traficului de pasageri.
În configuraţia specifică Lufthansa, acesta va găzdui peste 526 pasageri în cele trei clase (First, Business şi Economic). Cabinele First Class beneficiază de un concept exclusivist, oferind doar opt locuri ce pot fi transformate în cele mai largi şi comfortabile paturi din industrie şi o protecţie fonică specială care creează cea mai liniştită experienţă de zbor posibilă.