23.3 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialRomânia, în top 10 autostrăzi UE?

România, în top 10 autostrăzi UE?

Documente prezentate ieri la Palatul Parlamentului de către ministrul Transporturilor, Dan Şova, promit pentru România o reţea de 2.440 kilometri de autostradă în 2020, care ar aduce ţara noastră pe locul 8 european.

Dacă românii nu se pot mândri cu foarte mulţi kilometri de autostradă, cea mai lungă dintre acestea având aproximativ 200 de kilometri, de cinci ori mai puţin decât cea mai lungă autostradă europeană (962 kilometri autostrada A7, ce traversează Germania legând Austria de Danemarca), au parte în schimb, trimestrial, de câte un nou set de planşe menite să le abată supărarea.

Ministrul Dan Şova a prezentat ieri la Palatul Parlamentului, cu ocazia unui forum destinat infrastructurii, un nou set de proiecte, unul dintre acestea parte a mult-aşteptatului Master Plan de Transporturi fără de care România nu se poate apropia de alocările financiare pentru infrastructură pentru perioada 2014-2020. Potrivit unuia dintre documentele prezentate, în anul 2020, deci peste doar şase ani, România va avea în exploatare nu mai puţin de 2.440 kilometri de autostradă. Atingerea acestei lungimi a reţelei ar ridica ţara noastră pe un onorabil loc 8 european de la actuala poziţie nr. 21 (din 28). Aceasta în condiţiile în care majoritatea ţărilor situate mai prost decât noi au suprafeţe mult mai mici, deci o nevoie mult mai mică de autostrăzi. Construirea a 1.800 de kilometri de autostradă suplimentar celor 600 existenţi ar costa cel puţin 10 miliarde euro, sumă din care UE dă în următorul exerciţiu financiar doar aproximativ 3 miliarde euro.

În 2020 ar urma să fie gata integral Coridorul IV Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Nădlac, o legătură de la Piteşti spre Calafat, autostrada de pe Valea Prahovei, apoi, cu legături de la Braşov spre Sibiu şi Bacău, o variantă Buzău-Focşani, o legătură Sebeş-Turda între autostrada A1 şi Autostrada Transilvania. Ultima ar urma să fie gata între Tg. Mureş şi Borş. De la Bacău, autostrada de pe Coridorul IX pan-european ar urma să se bifurce spre Tg.Neamţ şi spre Iaşi-Ungheni.

Promisiunile ministrului Şova semnifică un efort bugetar anual pentru stat de cel puţin 1,3 miliarde euro. Potrivit unui document prezentat tot ieri la Palatul Parlamentului şi inclus în Master Plan, acesta ar prevede construirea în viitorul apropiat a nu mai puţin de 4.400 kilometri de autostradă.   

Cele mai citite

Spania a pus în aplicare primele măsuri de amnistie pentru separatiștii catalani

Un fost membru al guvernului regional catalan şi un poliţist au devenit, marţi, primii beneficiari ai legii amnistiei separatiştilor catalani, adoptată luna trecută, dar...

Utilitatea plafonării prețurilor la energie și gaze demonstrată prin date și fapte

Plafonarea prețurilor la energie electrică, introdusă la inițiativa PSD în 2022 și prelungită de Guvernul condus de Marcel Ciolacu până la 1 aprilie 2026,...

A fost dezvăluită starea de sănătate a prințese Anne a Marii Britanii

Prințesa Anne a Marii Britanii se recuperează bine în spital, conform declarațiilor făcute marți de soțul ei, notează presa internațională. Incidentul care a dus la...
Ultima oră
Pe aceeași temă