Pe ministrul Transporturilor Dan Şova nu îl lasă UE să facă studiile de fezabilitate mai repede decât ar dori. Studiul pentru Piteşti-Sibiu va dura nu mai puţin de doi ani, căci aşa cere UE, cât durează construirea mai multor tronsoane de autostradă din România.
“Licitaţia pentru studiul de fezabilitate durează maxim şase luni, conform normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni. Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 de luni şi are alocaţi 28 milioane euro de la Comisia Europeană. 24 de luni este o perioadă minimă impusă de către Comisia Europeană, ţinând cont de faptul că noile studii de fezabilitate trebuie să conţină studii geologice. După finalizarea studiului de fezabilitate, în maxim şase luni vom licita construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii. Acesta este calendarul acestui tronson, cât se poate de important pentru Guvernul Ponta”, a afirmat Dan Şova joi, pe blogul său.
Ieşirea publică a ministrului a fost sancţionată de Victor Ponta. Premierul a spus joi în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc la Piteşti, că ministrul transporturilor Dan Şova ar trebui să nu mai scrie pe blog despre situaţia autostrăzilor din România, ci să iasă în public şi să ofere detalii despre acestea. “Domnul ministru Şova, să vorbească, nu să scrie pe blog despre autostrăzi. Nici el nu mai ştie ce scrie”, a spus Ponta.
De la numirea sa la cârma Departamentului pentru Investiţii Străine, în urmă cu mai bine de un an, Dan Şova nu a făcut nici măcar o conferinţă de presă pe tema proiectelor gestionate de el, preferând să furnizeze informaţii discutabile ca rigoare pe blog.
Atât la DPIIS cât şi la compania subordonată lui, anume Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, obţinerea informaţiilor de presă durează deseori luni bune iar conferinţele de presă, spre deosebire de postările ministrului pe blog, sunt o raritate.