Surse neoficiale apropiate proiectului afirmă că concesionarii conving cu greu bancherii să dea bani pe acest proiect. Calcule făcute de România Liberă arată că financiar proiectul e pe muchie de cuţit.
Proiectul de realizare a celor 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic şi Braşov ar avea dificultăţi în sensul atragerii finanţării şi a convingerii bancherilor de bancabilitatea acestuia au declarat pentru România Liberă surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sub protecţia anonimatului. Potrivit acestora câştigătorul licitaţiei ar fi ca şi stabilit. Pe data de 20 decembrie când se va anunţa câştigătorul, conform promisiunilor făcute de ministrul Infrastructurii, Dan Şova, cele două asocieri rămase în joc, anume Vinci-Strabag-Aktor, pe de o parte, şi Impregilo-Salini, pe de altă parte, au prezentat doar promisiuni ale bancherilor de acordare a finanţării, nu angajamente ferme. Contractele de finanţare care vor oferi certitudinea disponibilităţii celor 1,4 miliarde de euro necesari construcţiei vor fi obţinute ulterior, la momentul închiderii financiare. Tentativa de concesiune a acestei autostrăzi a eşuat în 2009 tocmai în etapa închiderii financiare care durează câteva luni după desemnarea câştigătorului. Se pare însă că problemele există la cel puţin unul dintre cei doi ofertanţi.
Luând în calcul o perioadă de concesiune de 30 de ani şi o dobândă de 6% la banii împrumutaţi, statul ar trebui să achite anual concesionarului desemnat câştigător o rată de aproximativ 45 milioane euro şi o dobândă de 85 milioane euro, adică un total de 130 milioane euro. La acestea se adaugă profitul concesionarului, aproximativ 10% şi costurile de întreţinere şi operare a autostrăzii. Pentru a nu se adăuga la calcului deficitului bugetar statul ar trebui să verse din buget cel mult 50% din aceste costuri, diferenţa trebuind să fie obţinută din taxele de autostradă. Utilizatorii ar trebui să plătească taxe în valoare de 65 milioane euro.
Va aduce însă autostrada atât de mulţi bani? Probabil, nu. La un trafic de 20.000 de vehicule zilnic şi la o taxă de 3 euro pe vehicul şi suta de kilometri, redusă însă la cei 60 de kilometri ai autostrăzii, veniturile se vor cifra la 13 milioane de euro. Sigur că o bună parte din trafic va fi reprezentat de camioane. In acest caz taxele sunt mult mai mari. Atragerea camioanelor pe Valea Prahovei a fost dealtfel una dintre raţiunile pentru care CNADNR a renunţat la Sibiu-Piteşti.
Cei 65 de milioane euro pe care ar trebui să îi plătească statul concesionarului nu reprezintă o sumă mică. Ajută să aruncâm o privire la sumele colectate din taxe în alte ţări. În primele şase luni al anului 2013, compania ”Estradas de Portugal” a strâns taxe în valoare de 131 milioane euro pe o reţea incomparabil mai mare. In Italia concesionarul Autostrade del Brennero care leagă Italia de Austria şi-a prognozat pentru acest an venituri de 300 de milioane de euro însă şi autostrada în cauză e de 5 ori mai lungă decât Comarnic-Braşov, iar tarifele sunt de 2-3 ori mai mari.