Veniturile grupului belgian Delhaize, proprietarul supermarketurilor Mega Image, în Europa de Sud-Est şi Asia au crescut cu 50% în trimestrul al treilea, la 664 milioane de euro, susţinute de achiziţia reţelei de magazine Delta Maxi şi de avansul puternic al rezultatelor diviziei din România, conform Mediafax.
Profitul operaţional a urcat de la 10 milioane de euro la 13 milioane de euro, se arată în raportul financiar al Delhaize.
„Trimestrul al treilea a fost o perioadă de creştere accelerată. Suntem mulţumiţi în mod deosebit de rezultatele operaţiunilor din Europa de Sud Est, unde Alfa Beta din Grecia şi Mega Image în România au generat o creştere puternică şi profitabilă a veniturilor într-un climat dificil”, a declarat Pierre-Olivier Beckers, preşedinte şi director general al Delhaize Group.
Creşterea veniturilor în România şi Indonezia a fost determinată de deschiderea de noi magazine, în timp ce operaţiunile din România au înregistrat şi o creştere puternică şi la magazinele deja deschise, se arată în raport.
Rezultatele pentru Europa de Sud Est şi Asia au fost influenţate puternic de achiziţia reţelei de magazine Delta Maxi, prezentă în Serbia, Bulgaria, Bosnia Herţegovina, Albania şi Muntenegru.
Divizia Europa de Sud Est şi Asia include operaţiunile din România, Grecia, 51% din reţeaua de magazine Super Indo din Indonezia şi reţeaua Delta Maxi. Rezultatele Delta MAxi au fost consolidate în cele ale grupului începând cu luna august, contribuind cu venituri de 171 milioane de euro şi o pierdere de 2 milioane de euro.
La nouă luni, veniturile din Europa de Sud-Est şi Asia au urcat cu peste 20%, de la 1,35 miliarde de euro la 1,63 miliarde de euro. Profitul operaţional a avansat cu o treime, de la 30 milioane de euro la 40 milioane de euro.
Delhaize avea în România 94 de magazine la sfârşitul trimestrului al treilea, faţă de 82 în iunie şi 72 în decembrie. Mega Image a deschis, la începutul lunii noiembrie, la Băneasa supermarketul cu numărul 100 din România, cinci dintre acestea fiind inaugurate în luna octombrie.
Veniturile grupului belgian au crescut cu 0,4% în trimestrul al treilea, la 5,3 miliarde de euro, iar profitul a scăzut cu 5,4%, la 133 milioane de euro. În primele nouă luni, veniturile au coborât cu 0,8%, la 15,5 miliarde de euro, iar câştigul cu 2,6%, la 376 milioane de euro.