1.8 C
București
sâmbătă, 28 decembrie 2024
AcasăSpecialSucurile naturale isi iau buletin UE

Sucurile naturale isi iau buletin UE

Infiintata in urma cu trei ani, in cadrul Regiei Nationale a Padurilor – Romsilva, fabrica "SilvaFruct" a reusit sa se impuna repede pe piata interna, iar acum se pregateste sa-si faca un nume si pe cele externe. Ce o face insa atat de deosebita fata de alte fabrici, iar produsele sale extrem de cautate este faptul ca este unicul producator de sucuri naturale si nectaruri din fructe de padure din Romania. Printr-o investitie care a depasit doua milioane de euro, cei de la Romsilva au reusit sa doteze fabrica cu o tehnologie ultramoderna, unitatea fiind acum catalogata la cele mai inalte standarde europene in domeniu.

In zece ani piata se va tripla
Pana in urma cu cativa ani, cea mai mare parte a fructelor de padure colectate de Romsilva luau calea exportului. In lipsa unor unitati de prelucrare adecvate, aproape 90% din productia de afine, zmeura, mure etc. luau calea exportului catre Uniunea Europeana. Lucrurile s-au schimbat, a aparut SilvaFruct, iar romanii au inceput sa fie din ce in ce mai constienti de aportul de sanatate pe care il aduce consumul fructelor de padure si al sucurilor naturale obtinute din acestea. Dupa ani de zile de stagnare, pe de o parte, si din cauza preturilor un pic mai mari, piata interna este in continua crestere, iar acest lucru se vede prin cererea tot mai mare. "Daca raportam consumul de sucuri naturale si nectaruri pe cap de locuitor din Romania la cele din statele UE sau la cel mediu din Europa de Est, se observa clar ca piata inca are o capacitate destul de mare de crestere atat in volum, cat si in valoare. Consumul la noi este de cinci-sase ori mai scazut comparativ cu tarile din regiune, dar prognozele pentru urmatorii zece ani indica o crestere de trei-patru ori a consumului de nectar", spun reprezentantii SilvaFruct.

Productia vizata: 21 de milioane de sticle/an
Fabrica are in acest moment o capacitate de productie de 1.800.000 sticle/an/schimb, dar ea va trebui depasita pentru a tine pasul cu tendinta pietei. Oricum, scopul celor de la SilvaFruct este ca in zece ani sa produca si sa vanda cate o sticla de nectar pentru fiecare roman. Lucru care este la indemana, mai ales ca in ultima perioada produsele naturale de la SilvaFruct au inceput sa apara in rafturile marilor retele de magazine. Dupa ce au castigat piata Uniunii Europene cu fructele de padure, cei de la Romsilva vor acum sa-i obisnuiasca pe occidentali si cu sucurile naturale obtinute din acestea. O buna oportunitate va fi targul specializat care se va organiza peste cateva luni la Köln, in Germania, iar pana atunci se vor obtine toate certificatele de export necesare.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă