Piata romaneasca a echipamentelor de igiena personala cu care sunt dotate spatiile publice – asa-numita AfH (Away from Home/Departe de casa) – este estimata, in prezent, la un nivel de 10 milioane de euro. Printre produsele care intra in aceasta categorie se numara rolele si prosoapele de hartie, servetele, dispensere si suporturi industriale pentru hartie, iar cifra reprezinta aproximativ un sfert din valoarea totala a pietei de profil din Europa Centrala si de Est, apreciata la 40 milioane de euro, dupa cum au aratat reprezentantii companiei Paper Plus, liderul acestui segment in Romania.
Cea mai dezvoltata piata in domeniu, din regiune, este cea din Polonia, care valoreaza 15 milioane de euro, fiind urmata de cea din Romania. Impreuna, aceste doua state contribuie cu aproximativ 50% la valoarea totala a segmentului de AfH din Europa Centrala si de Est.
Comparativ cu statele din Europa de Vest sau SUA, piata locala se afla inca intr-o faza incipienta de dezvoltare, dar inregistreaza un ritm de crestere de 20-30%, de 10 ori mai mare decat cel inregistrat de pietele mai stabile si mai mature din regiune, unde procentul de crestere este de 2-3%. "Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana a avut o contributie foarte mare la aceasta crestere, deoarece institutiile, unitatile din segmentul HoReCa si cladirile de birouri sunt nevoite sa se conformeze normelor europene, care impun dotarea spatiilor publice cu echipamentele elementare de igiena personala", considera Marian Ivan, director general al Paper Plus.
In conditiile in care acest ritm de crestere va fi mentinut, in aproximativ 2-3 ani, piata locala de AfH va atinge nivelul actual de dezvoltare inregistrat de cea din Polonia, pentru acest an fiind estimat un volum de vanzari de peste 1.000 de tone de hartie, pe fondul dublarii cererilor venite din partea segmentului de HoReCa.