2.6 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialMercedes priveste catre Romania

Mercedes priveste catre Romania

Grupul auto german Daimler analizeaza optiunea de a construi o noua unitate de productie in Romania sau in Polonia, unde ar putea produce din 2011 modele noi de automobile din clasa A si B, informeaza Thomson Financial, citat de Mediafax. "Compania analizeaza in prezent aceste doua variante", a declarat un manager al marcii Mercedes pentru saptamanalul german Automobilwoche, citat de Thomson Financial. El a adaugat insa ca proiectul se afla intr-un stadiu incipient. Oficialii Daimler au refuzat sa comenteze informatiile.

Divizia producatoare de autoturisme a Daimler, redenumita Mercedes-Benz Cars, vrea sa finalizeze, pana la finele primului trimestru sau inceputul trimestrului al doilea al acestui an, conceptul tehnic pentru noua generatie de autoturisme clasa A si B. "Vrem sa crestem cu noua generatie auto. In acest sens ne-am propus sa producem semnificativ mai mult decat cele 270.000-280.000 de unitati actuale", a afirmat Rainer Schmückle, director operational la Mercedes-Benz Cars, intr-un interviu pentru Automobilwoche. El a explicat ca, intrucat modele din clasa A si B sunt pozitionate pe un segment de piata puternic competitiv, infiintarea unui nou centru de productie in Europa de Est ar trebui sa contribuie la indeplinirea obiectivelor privind nivelul costurilor. Planul de constructie a unei noi fabrici, in Romania sau Polonia, nu implica transferarea productiei de la unitatea din Rastatt, a mai spus Schmückle. Analistii evalueaza diferit planurile grupului german de constructie a unei noi fabrici in Europa de Est. "Un avantaj in cazul Poloniei este legat de problemele de logistica, intrucat transportul autoturismelor catre Europa de Vest este mai usor", a spus Carol Thomas, analist la firma JD Powers pentru Europa Centrala si de Est.

Pe de alta parte, costurile cu forta de munca sunt mult mai scazute in Romania decat in Polonia. Analistul Christoph Stürmer, de la institutul de prognoza Global Insight, sustine ca situatia actuala se poate schimba pe termen scurt, iar costurile cu forta de munca ar putea urca rapid, fara a putea compensa costurile de logistica si calitate. "Intrarea Mercedes in Romania ar stimula decisiv piata auto atat ca productie, cat si ca vanzari, dar ar fi si o binefacere pentru economia nationala. Principalul motiv al nemtilor este clar legat de costurile reduse de productie in Romania, de aproximativ 3 euro/ora/angajat, fata de o medie de 37 euro/ora in Vest. Sunt convins ca cei de la Mercedes au facut aceste declaratii in urma elaborarii unui plan pe termen lung, dar ceea ce ma surprinde e ca s-au gandit asa tarziu", a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia.
Grupul german Daimler, producatorul marcilor Mercedes, Maybach, AMG si Smart, are o valoare de piata de 81 miliarde euro, conform cotatiei de 52 euro de la Bursa din Frankfurt. In primele noua luni din 2007, Daimler a obtinut venituri de 72,9 miliarde euro, din care aproape jumatate au reprezentat vanzarile in Europa de Vest. Dupa primele trei trimestre din 2007, grupul german a obtinut un profit net  de 2,3 miliarde euro. Cunoscut anterior sub denumirea de DaimlerChrysler, grupul german s-a separat in vara anului 2007, la nivel international, de compania americana Chrysler.
In Romania, principalul producator este Automobile Dacia, detinut de grupul francez Renault. Anul trecut, Dacia a produs peste 225.000 automobile, cu 27% mai mult decat in 2006, iar vanzarile s-a situat la 230.500 unitati, in crestere cu 14,7% fata de anul anterior. Pentru 2008, compania estimeaza o productie de 330.000 autoturisme.

Ford ar putea fi al doilea producator auto

A doua capacitate de productie auto din Romania se afla la Craiova, unde pana anul trecut s-au produs autoturisme marca Daewoo. Compania americana Ford a preluat in 2007 pachetul majoritar al Automobile Craiova. Pe 12 septembrie, Ford a preluat de la AVAS pachetul majoritar de 72,4% la Automobile Craiova, printr-o tranzactie de 734 milioane euro, din care 57 milioane euro reprezinta contravaloarea pachetului de actiuni, 675 milioane euro – investitii tehnologice, iar 2 milioane euro – investitii de mediu. Deocamdata, Ford asteapta aprobarea Comisiei Europene pentru preluarea Automobile Craiova, deoarece executivul Uniunii Europene a deschis o ancheta privind acordarea de eventuale ajutoare de stat in favoarea Ford, in cazul de la Craiova. Ford a anuntat inca de anul trecut ca majoritatea productiei de la Craiova va fi exportata.

In 2007, in Romania s-au vandut 315.621 autoturisme, in crestere cu 23,1% fata de anul precedent, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Per total, piata auto a crescut cu 23,4%, pana la 7,2 miliarde euro, in urma vanzarii a aproape 367.000 de unitati. Pe segmentul autoturismelor de lux, podiumul vanzarilor a fost ocupat de producatorii marcilor germane BMW (2.727), Audi (2.574) si Mercedes (2.408), aflati la mare distanta de urmatorii competitori.

Cele mai citite

Analiza PESTEL – Un instrument esențial în antreprenoriatul social

Într-un mediu de afaceri dinamic și adesea impredictibil, analiza PESTEL reprezintă un instrument esențial pentru antreprenorii sociali, oferind o perspectivă completă asupra factorilor externi...

Japonia și-a trimis ministrul de externe la Kiev. Îngrijorare majoră legat de trupele nord-coreene de pe front

Intrarea trupelor nord-coreene în conflictul ucrainean va avea un impact extrem de mare asupra securităţii în estul Asiei, a declarat sâmbătă ministrul japonez de...

Sondajele prezidențiale: Ciolacu și Simion, favoriți pentru turul doi, dar lupta rămâne strânsă

Sondaje recente indică avansul lui Marcel Ciolacu și o competiție acerbă între George Simion și Elena Lasconi pentru locul secund. Discrepanțele între rezultatele diferitelor...
Ultima oră
Pe aceeași temă