Liderul segmentului de viaţă al pieţei locale a asigurărilor a lansat trei planuri de investiţii, unice în România, care permit clienţilor să achiziţioneze titluri ale unora dintre cele mai importante companii.
Toţi clienţii ING Asigurări de Viaţă care deţin asigurări de tip unit-linked pot opta pentru un pachet de programe globale, anunţă compania într-un comunicat. Mai clar, persoanele care au o poliţă cu componentă investiţională vor avea posibilitatea de a-şi plasa banii în acţiuni ale unor mari companii din lume.
Peste jumătate din poliţele de viaţă vândute de ING sunt poliţe unit-linked. Global Opportunities este un fond de acţiuni globale care urmăreşte să exploateze oportunităţile de creştere din economia reală investind în acţiuni ale unor companii active în domenii cu potenţial de dezvoltare pe termen mediu-lung, cum sunt energiile alternative, inovaţia tehnică şi industrială, revoluţia digitală.
Totodată, Global Real Estate investeşte în acţiuni ale companiilor active în sectorul imobiliar, oferind o lichiditate mai mare faţă de investiţiile directe în acest sector. Programul are expunere pe diverse active imobiliare, precum spaţiile de birouri, spaţiile industriale, cele comerciale sau rezidenţiale.
Investiţii în mărfuri
Commodity Enhanced investeşte în instrumente financiare care au la bază principalele categorii de mărfuri tranzacţionate – energie, bunuri agricole şi animale, metale preţioase şi metale industriale.
„Noile programe de la ING sunt unice pe piaţa de investiţii asociate produselor unit-linked din România prin faptul că oferă acces la pieţele globale de acţiuni, imobiliare sau mărfuri. Opţiunea de diversificare globală a plasamentelor vine să completeze accesul la piaţa locală şi regională disponibil prin intermediul programelor de investiţii existente deja în portofoliul ING Asigurări de Viaţă (BOND, MIXT25, MIXT50, MIXT75, EQUITY)”, se spune în comunicat. Noile programe pot fi incluse în portofoliul de investiţii atât de către clienţii care deţin deja o asigurare unit-linked la ING (alocarea primei în diferite programe putând fi modificată oricând pe durata contractului), cât şi de către clienţii noi.
Cine şi de ce cumpără poliţe unit-linked
Specialiştii contactaţi de RL au întocmit un portret-robot al clientului care cumpără poliţe cu componentă investiţională. „În portofoliul ING Asigurări de Viaţă, 56% din clienţii care deţin un contract de tip unit-linked au vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani. Peste 70% din persoanele care deţin o astfel de asigurare sunt căsătorite, iar 58% au venituri lunare de peste 2.000 de lei”, spune Cornelia Coman (foto), CEO al ING Asigurări de Viaţă. Situaţia nu este cu mult diferită nici la nivelul întregii pieţe.
„Dacă ne referim la Bucureşti, atunci vorbim de persoane cu vârsta între 24 şi 47 de ani şi cu venituri peste medie. Dacă este vorba despre alte oraşe din ţară, atunci vârsta variază între 24 şi 42 de ani, iar regula privind veniturile peste medie se păstrează”, explică cei de la Eureko. În ceea ce priveşte randamentele obţinute de asigurători pe plasamentele făcute în contul clienţilor, acestea variază, în cazul ING, între 9,8 şi 23%.
Spre deosebire de poliţele tradiţionale, în cazul poliţelor unit-linked clientul poate interveni pe parcursul contractului asupra costurilor poliţei.
„Cu doar 1.000 de lei pe an poţi cumpăra o astfel de asigurare de viaţă. Oricum, ca regulă generală, trebuie spus că diferenţele dintre o poliţă clasică şi una unit-linked, în ceea ce priveşte costurile, nu sunt mari”, spune directorul comercial al Eureko.