Afacerea companiilor din domeniul relocărilor, pe piaţa locală, este din ce în ce mai profitabilă, numeroase firme căutând spaţii mai mici, potrivite actualelor condiţii economice. Astfel, în 2013, companiile de profil au crescut cu 40%. Piaţa locală a acestor servicii se ridică anual la circa 5-6 milioane de euro, această fiind disputată de 5 companii importante de profil. Principalele oraşe care aduc venituri firmelor din domeniul relocărilor sunt Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea şi Timişoara.
De exemplu, CDD Relocation, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală a relocărilor, a înregistrat o cifră de afaceri de 580.000 de euro, în primele 9 luni ale acestui an, în creştere cu 40% faţă de perioada similară a anului 2012. În aceeaşi perioadă, compania a raportat un profit net de 90.000 de euro. CDD Relocation deţine o cotă de piaţă de peste 10% din totalul pieţei locale a relocărilor, care ajunge la circa 6 milioane de euro anual
„Rezultatele înregistrate în primele 9 luni sunt peste aşteptările noastre iniţiale în care estimasem o cifră de afaceri de 600.000 de euro pentru întregul an 2013. Această creştere s-a datorat atât dezvoltării pe segmentul de relocări internaţionale – peste 20% din totalul încasărilor, dar şi dorinţei companiilor româneşti de a se muta în spaţii cât mai profitabile pentru business-ul lor: firmele care în ultimii ani şi-au redus personalul şi anvergura afacerilor caută spaţii mai mici pentru a-şi eficientiza costurile”, explica Dana Dascălu, Director General al CDD Relocation.
Citeşte şi: Relocarea, un pas înainte în carieră
Deşi multe companii au decis reducerea costurilor cu spaţiul, mai sunt în continuare şi firme în expansiune, dispuse să plătească pentru o locaţie premium.
„Una dintre problemele cu care s-a confruntat piaţa de mutări în acest an a fost numărul redus al clădirilor de birouri date în folosinţă. Această problemă se va îndrepta însă în 2014 când numeroase clădiri de birouri, acum în lucru, vor fi disponibile”, a mai adaugat Dana Dascălu.
Compania a avut anul acesta sute de mutări, cele mai importante contracte fiind cu Unicredit Consumer Financing, Mercedes România, Search Corporation, Orange România, ACMS, Ambasada Canadei şi Astra Asigurări. Acestor contacte punctuale se adaugă cele generale cu Unicredit, OMV Petrom, BCR, ENEL şi Ambasada Statelor Unite ale Americii.
Dacă pentru companiile locale mutarea cu o firmă specializată a devenit o obişnuinţă, pe segmentul persoanelor fizice lucrurile sunt încă în faza incipientă, mult sub ţările occidentale sau Statele Unite ale Americii.
„Mutările de persoane fizice reprezintă doar 5% din totalul relocărilor făcute de noi în acest an, majoritatea fiind expaţi cu venituri mult peste medie sau români care au locuit în străinătate şi au altă cultură. Din păcate, românul nu este încă obişnuit să plătească pentru servicii profesionale de mutări. Mulţi dintre noi încă ne mai mutăm cu maşina proprie sau o împrumutăm de la un prieten”, a mai afirmat reprezentanta CDD Relocation.
Potrivit acesteia, 80% din polulaţia New York-ului se mută cel puţin o dată pe an, piaţa relocărilor din SUA ridicându-se la 70 de miliarde de dolari anual.