Magazinul IKEA, situat în Zona Comercială Băneasa, a încheiat anul de catalog IKEA 2012 (1 septembrie 2011 – 31 august 2012) cu rezultate în creştere cu 10,8% faţă de anul trecut. Numărul celor care au trecut pragul magazinului a fost de 3 milioane de persoane. Acestea au plecat acasă cu peste 11 milioane de produse, în valoare de 400,991,553 lei (inclusiv TVA).
Din totalul produselor vândute între 1 septembrie 2011 şi 31 august 2012, 56% au fost obiecte de mobilier şi 44% accesorii şi decoraţiuni. În ceea ce priveşte mobilierul, dacă anul trecut românii au preferat piesele destinate bucătăriei, anul acesta cele mai vândute produse au fost dulapurile de haine PAX. Din această familie de produse au fost cumpărate 72.175 de bucăţi. Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de tigăi, oale, borcane şi ustensile de bucătărie IKEA 365+ a avut cele mai mari vânzări, totalizând 226.532 de bucăţi.
Numărul mediu al angajaţilor magazinului IKEA în anul de catalog 2012 a fost 441, dintre care 54% femei şi 46% bărbaţi. 354 dintre persoane sunt angajate permanent, iar 72% lucrează în magazinul IKEA de peste 3 ani.
„Încheiem anul 2012 cu rezultate bune, un succes ce se datorează atât colegilor dedicaţi şi pasionaţi de munca lor, cât şi unei teme frumoase şi inspirate, pe care catalogul IKEA 2012 a prezentat-o publicului. Spaţiile mici, căci aceasta a fost tema, a răspuns direct nevoilor şi dorinţelor românilor. Magazinul IKEA a venit cu propuneri de amenajare noi şi utile, pe alocuri şi neconvenţionale, care să permită tuturor să câştige spaţiu, indiferent de mărimea locuinţei. Pentru a da viaţă acestei teme, am lansat şi concursul destinat celor mai mici spaţii de locuit din Bucureşti şi împrejurimi. Din cele 1859 de înscrieri, au fost premiate cele mai mici 3 bucătării, 3 băi, 3 dormitoare, 3 camere de zi, 3 garsoniere şi 3 camere de cămin studenţesc, pe care echipa magazinului IKEA le-a reamenajat complet.
Încheiem anul şi cu un număr mare de vizitatori atât în magazin, cât şi pe site: 7 milioane de oameni au găsit inspiraţie pentru casele lor. Dintre aceştia, 4 milioane au vizitat site-ul www.IKEA.ro, cu 50% mai mulţi decât de anul trecut”, declară Mihaela Mureşan, Marketing Manager IKEA România.
Magazinul IKEA a continuat să se implice în comunitate şi în anul de catalog 2012. Acesta a marcat lansarea Angajamentului IKEA faţă de Comunitate, un program pe termen lung care va contribui la rezolvarea celor mai importante probleme sociale şi de mediu ale comunităţii locale. Prima manifestare a acestuia a fost selectarea unui proiect care să susţină protecţia drepturilor copilului şi educaţia. SOS Satele Copiilor a fost cel ales şi care a primit din partea companiei IKEA România un buget de 30.000 euro pentru iniţierea unor programe de dezvoltare pentru 350 de copii. Susţinerea acestuia reprezintă doar începutul Angajamentului IKEA România faţă de Comunitate. Cu grijă pentru oameni şi mediu, compania îşi va dedica resurse şi în următorii ani pentru a oferi suport comunităţii din care face parte.
Totodată, a fost al doilea an consecutiv când magazinul IKEA din Bucureşti s-a alăturat Campaniei Internaţionale a Jucăriilor de Pluş. Pentru fiecare jucărie sau meniu de copii cumpărat de către clienţi, IKEA Foundation a donat câte 1 euro pentru educaţia copiilor. Astfel, magazinul din Bucureşti a contribuit cu 56.405 euro la donaţile făcute de IKEA Foundation organizaţiilor Salvaţi Copiii şi UNICEF.
Magazinul IKEA a continuat şi acţiunea de colectare a bateriilor şi becurilor uzate (iniţiată în 2010, în punctul verde de la Ieşire Clienţi). În anul 2012 au fost colectate 399.240 de baterii şi 379 kilograme de neoane şi becuri, mai multe decât cele strânse anul trecut.
Toate cele trei programe amintite mai sus vor continua şi pe parcursul noului an de catalog 2013.
„Cu ocazia fiecărui catalog lansat, încercăm să ne reînnoim constant angajamentul de a veni în întâmpinarea clienţilor noştri. În 2013, ne dorim să le oferim mai multe idei, soluţii şi inspiraţie pentru amenajarea spaţiului de acasă, plecând desigur de la promisiunea noastră de a oferi o gamă largă de produse funcţionale, cu un design deosebit, la preţuri atât de accesibile încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite”, a spus Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
Magazinul IKEA România în cifre în anul de catalog IKEA 2012:
• Cifra de vânzări: 400,991,553 lei (inclusiv TVA).
• Numărul de produse vândute: 11.363.678.
• Numărul mediu de angajaţi: 441.
• Numărul de vizitatori ai magazinului: 2.965.587. În medie, fiecare a cumpărat aproape 4 produse, un hot-dog şi o chifteluţă şi jumătate.
• Numărul de vizitatori ai website-ului www.IKEA.ro: aproximativ 4 milioane.
• Numărul de cataloage distribuite: 946.870.
• Numărul de copii la locul de joacă: 49.957. Deşi nu este un obiect de activitate central al companiei, acest număr este echivalent cu numărul de copii care vin zilnic în cel mai mare parc de distracţii din lume.
• Numărul de chifteluţe vândute la Restaurantul IKEA: 4.237.400.
• Numărul de hotdogi vânduţi: 3.076.473.
• Kilometri de hotdogi vânduţi: 553. Dacă adăugăm şi lungimea echivalentă a chiflelor, hotdogii ar putea acoperi distanţa de 1.100 de kilometri dintre Bucuresti şi Viena.
• Cel mai mic spaţiu reamenajat în concursul Spatii Mici a fost o bucătărie de 1,32 mp, iar cel mai mare, o cameră de cămin de 10,14 mp.
• Magazinul IKEA din Bucureşti, deschis pe 21 martie 2007, a fost al 253-lea magazin inaugurat iar România a 35-a ţară. Până în luna martie 2010 a funcţionat în sistem de franciză locală, iar după aceea a devenit parte din IKEA Group.
Rezultatele globale ale companiei IKEA Group la încheierea anului de catalog IKEA 2012:
• Cifră de vânzări: 27,5 miliarde euro (cu 14% mai mult faţă de anul precedent).
• Număr de magazine: 338 în 40 de ţări (în lume există alte 39 de magazine, operate în sistem de franciză în afara IKEA Group).
• Număr de angajaţi: 154.000.
• Număr de vizitatori: 776 milioane, echivalentul a 900.000 de avioane jumbo jet, pline cu pasageri.
• Număr de vizitatori pe website-urile IKEA din lume: 1,1 miliarde.
• Numărul de exemplare în care a fost tipărit catalogul IKEA în lume: peste 212 milioane.
• Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd.
Viziunea IKEA
Să creăm o viaţă de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni.
Misiunea IKEA
Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă – funcţionale şi cu un design de calitate, la preţuri atât de scăzute încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite.