În pofida crizei economice, companiile au continuat, în 2011, să sprijine programele sociale de integrare şi reintegrare educaţională ale organizaţiei Salvaţi Copiii România. Managerii au înţeles că investiţia în educaţie egală pentru toţi copiii se converteşte într-o investiţie sigură pentru societate.
Ediţia a 11-a a Festivalului Brazilor de Crăciun organizat anual de Salvaţi Copiii România a strâns 214.000 de Euro (83.100 de Euro din licitaţia brazilor şi vânzarea biletelor de tombolă şi 131.000 de euro din sponsorizări). De aceşti bani vor beneficia aproximativ 2.500 de copii şi familiile lor, care vor fi introduşi în programele de integrare şi prevenire a abandonului şcolar.
La această ediţie, 26 de brăduţi originali şi spectaculoşi, realizaţi din cele mai diverse materiale, au fost creaţi de următorii designeri români: Venera Arapu, Wilhelmina Arz & Burberry, Cristina Bâtlan & Musette, Claudia Castrase & Damiana Ormenişan & Sephora, Alexandru Ciucu, Lena Criveanu & Hansen Design, Rhea Costa şi Malvina Cervenschi, Kristina Dragomir, Alexandru Ghilduş şi Mihnea Ghilduş, Mihaela Glăvan, Philippe Guilet & Iconique Class Studio, Adelina Ivan, Rita Mureşan & Santa Margherita, Ioan Nemţoi, Carmen Ormenişan, Oxette, Stephan Pelger, Cristian Samfira, Mirela Stelea, Iris Şerban & Square One, Agnes Toma, Ana Wagner, Isabela Walter & Fabrica Dada, Luana Ibacka & Bellagio Casa, Dj Wanda & Gett’s şi Salvaţi Copiii.
Dintre cei 11 brazi intraţi în licitaţia serii, suma cea mai mare, 19.000 de euro, a fost obţinută de bradul creat de Ioan Nemţoi şi oferită de BRD.
În primele zece ediţii, Festivalul Brazilor de Crăciun a reuşit strângerea sumei de 2.250.000 euro, bani folosiţi pentru reintegrarea şcolară a 17.000 de copii care muncesc, facilitarea accesului la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar pentru copiii din comunităţile sărace. De asemenea, familiile lor au primit ajutor financiar şi consiliere în cele 43 de centrele educaţionale Salvaţi Copiii România. În anul şcolar 2010 – 2011, în centrele educaţionale au fost integraţi 3.256 copii în grădinţie estivale şi programe de prevenire a abandonului şcolar.
„Ne bucurăm să vedem că în 10 ediţii am reuşit să ajutăm 12.000 de copii şi familiile lor şi sperăm ca şi în acest an să înregistrăm rezultate cel puţin la fel de bune ca şi în anii precedenţi. Ne-a ajutat foarte mult faptul că oameni din diferite domenii ne-au sprijinit ani la rând pentru a reda copiilor din România un drept fundamental – dreptul la educaţie.” declară Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
Beneficiarii fondurilor ce se vor colecta la ediţia 2011 a Festivalului Brazilor de Crăciun vor fi aproximativ 3.200 de copii şi familiile lor care vor fi integraţi în programe de prevenire a abandonului şcolar şi de integrare socială a copiilor din categorii defavorizate, astfel:
• 650 de copii vor beneficia de programul A Doua Şansă;
• 2.050 de copii vor frecventa programul Şcoala după Şcoală;
• 500 de copii vor fi integraţi în programul de Educaţie Preşcolară.
Deşi educaţia este un drept fundamental al fiecărei persoane, în România există multi copii si tineri, care, din diferite motive, nu au beneficiat niciodată de educaţie sau au fost nevoiti să-şi întrerupă studiile, aceasta reprezentând una dintre marile probleme ale societăţii româneşti. Cei excluşi din sistemul educaţional au şanse minime de a reuşi pe piaţa muncii, aşa că vor intra în sistemul de asistenţă socială, susţinerea lor fiind un proces de lungă durată, costisitor şi puţin eficient.
Există, de asemenea, un număr semnificativ de copii care nu au fost niciodată înscrişi în sistemul de învăţământ, număr care nu este surprins de statisticile oficiale. Dintre ei fac parte copiii care nu au acte de identitate, copiii străzii sau copiii care provin din comunităţi defavorizate care nu au puterea financiară de a-şi susţine copiii să meargă la şcoală.
Una dintre companiile care au sprijinit organizaţia Salvaţii Copiii România pe parcusul anului 2011 este Anchor Group. Per total, anul trecut compania a sponsorizat cu 50.000 euro cauzele nobile ale organizaţiilor Salvaţi Copiii, Hospice Casa Speranţei, Preţuieşte Viaţa, dar şi unii furnizori de excelenţă, precum Federaţia Naţională de Gimnastică. Pe parcursul lunii decembrie, în mall-urile Plaza Romania şi Bucureşti Mall, administrate de Anchor Group, au fost expuşi brazii special creaţi de designeri români pentru a sprijini cauza copiilor defavorizaţi.
„Programele sociale alese sunt în general cauze de impact, care generează un plus valoare, care ating suflete şi ajută în mod real. Expunând brazii acestei gale în cele două mall-uri credem că am adus şi noi o contribuţie în a face cunoscute misiunea Salvaţi Copiii, dedicaţia unor oameni pentru programele de şcolarizare a copiilor şi, la nivel macro, nevoia de implicare a tuturor în demersurile de a crea o viaţă normală pentru copiii aflaţi în situaţii dificile”, explică Smaranda Heroiu, Coordonator PR al companiei Anchor Group.