Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunţat că va achita constructorului Autostrăzii Transilvania o sumă consistentă
Rezilierea contractului dintre compania americană Bechtel şi statul român nu a dus la încetarea plăţilor către firma care ar fi trebuit să construiască Autostrada Transilvania. Ministrul liberal al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunţat că va plăti suma de 98 milioane de lei. „Cei de la Bechtel au de luat 240 de milioane de lei, însă au spus că se mulţumesc deocamdată cu 98 de milioane”, a declarat ministrul Transporturilor, care a vizitat şantierul uneia dintre centurile ocolitoare ale Clujului. Ministerul Transporturilor plăteşte pentru lucrările pe care Bechtel le desfăşoară pe tronsonul de autostradă din judeţul Bihor, dintre Borş şi Suplacu de Barcău. Lucrările la acest tronson au început acum opt ani, însă angajaţii Bechtel nu au reuşit să termine cei 64 de kilometri de autostradă. Anul
trecut, reprezentanţii companiei americane promiteau că circulaţia pe această autostradă va fi posibilă din noiembrie 2012, însă recepţia totală va fi făcută în 30 august 2013.
Viitor incert
Dacă lucrările la tronsonul din judeţul Bihor continuă cu muncitorii angajaţi de Bechtel, deocamdată, nimeni nu ştie ce se va întâmpla cu celelalte tronsoane ale Autostrăzii Transilvania.
Deocamdată, a fost construit doar tronsonul 2B, dintre Câmpia Turzii şi Gilău. Fostul premier Emil Boc anunţa, după rezilierea contractului cu Bechtel, scoaterea la licitaţie a tronsonului Gilău-Nădăşel, care ar fi urmat să preia o bună parte a traficului rutier spre judeţul Sălaj. Noul cabinet, condus de Victor Ponta, are însă alte planuri.
Deşi ministrul Ovidiu Silaghi spune că Autostrada Transilvania rămâne o prioritate pentru noul Guvern, el a declarat că „nu ne mai permitem să construim autostrăzi de nicăieri spre nicăieri”. Ovidiu Silaghi a mai afirmat că inaugurarea unor tronsoane disparate de autostradă face ca traficul rutier să fie destul de redus, iar acest lucru este foarte convenabil pentru constructori, care trebuie să ofere o garanţie de bună execuţie.
Lucrările la Autostrada Transilvania au început în anul 2004, în plină campanie electorală. Autostrada, lungă de 415 kilometri, între Borş şi Braşov, ar fi urmat să coste 4,3 miliarde de euro şi ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Bechtel a încasat circa un miliard de euro şi nu a terminat decât circa 52 de kilometri de autostradă.