Bugetul alocat pe trimestrul întâi al anului curent de companii pentru resurse umane s-a îndreptat cu prioritate către activităţile de training şi dezvoltare profesională, relevă studiul „Barometrul pieţei de resurse umane din România”, realizat de Daedalus Millward Brown şi HR Club, pe un eşantion de 229 de manageri generali şi directori de resurse umane, în perioada 30 aprilie-14 mai.
Raportul citat arată că 19,3% din companiile respondente au avut în primul trimestru al anului 2010 un buget de resurse umane de până la 5.000 de euro, iar 18% din companii administrează bugete mai mari de 50.000 de euro. Un procent semnificativ din buget a fost îndreptat cu prioritate către activităţile de training. Printre cele mai utilizate metode de instruire a angajaţilor rămân trainingul intern (86,2%) şi trainingul extern (66,6%). În plus, o treime din respondenţi declară că bugetul alocat pentru training pentru fiecare salariat este mai mic de 200 de euro. În cadrul companiilor intervievate, au existat diferite abordări în planurile de recrutare faţă de finele anului 2009. Cele mai căutate poziţii au fost cele de specialist (66,2%), urmate de angajaţii entry level (42,5%) şi middle level (40,4%). Recrutarea externă reprezintă principala sursă de atragere a noilor angajaţi pentru poziţii de entry level. Companiile apelează la site-urile de recrutare în proporţie de 86.9%, la aplicaţiile directe şi recomandările angajaţilor în 71% din cazuri, în timp ce târgurile de joburi ocupă ultimele poziţii în obişnuinţele de recrutare ale companiilor din România, cu o pondere de 23,4%.