La mijlocul anilor 1930, presa consemna că Bucureștiul a ajuns un oraș „mondial”, în care circulația devenise deja o problemă și jertfele de pe carosabil se înmulțeau. Birjarii, taximetriștii, „șofeurii” puneau bețe în roțile conducătorilor de vehicule cumpătați. Tabloul era completat de pietoni, cam haotici și dilematici în a traversa strada ori în a urma un singur sens, complicând astfel o situație cu deja destule bătăi de cap. Drept urmare, presa a început o campanie „în stil mare”, pentru a pune capăt zăpăcelii din trafic. Un articol din primăvara anului 1936 apărut în Realitatea ilustrată.
Numărul tot mai mare de vehicule, numărul tot mai mare de accidente de circulație sunt în strânsă legătură. Bucureștii au devenit un oraș mare și trebue să luăm seama ca acest titlu să nu-i revie numai datorită jertfelor numeroase ale circulației. Serviciul de circulație al poliției încearcă în momentul de față o acțiune în stil mare, spre a alcătui în București o circulație de oraș. Dorind să aducem o contribuție în acestă acțiune, vom semnala unele erori. Haosul vehiculelor trebue să ia sfârșit. Neștiința publicului trebue să fie în mod sistematic înlăturată.
Nu e suficient să se aplice pedepse conducătorilor de vehicule și pietonilor. Trebuesc instituite școale de circulație. Autoritățile să organizeze săptămâni ale circulației, în care tineri și bătrâni, să’nvețe care sunt regulele. Să se ție conferințe în școale și în ateliere despre „circulația în siguranță”. Să se împartă broșuri și să se facă afișe în care să se dea toate lămuririle.
Bucureștii au devenit în ultimii ani un oraș mondial, circulația a crescut așa încât oamenii nici nu mai știu unde le e capul și din ce în ce haosul va deveni mai mare. Pietoni, șofeuri, țineți totdeauna seama de regulile circulației, dacă vă este dragă viața. Gândiți-vă la copiii voștri, cari sunt nevoiți să umble prin acest iad al circulației. Dați-le totdeauna lămuririle necesare, învățați-i să umble pe stradă. Gândiți-vă la jertfele pe care le puteți produce! Dacă astăzi e sacrificat acela, mâine vei fi tu! Fiecare trebue să fie propriul său agent de circulație, numai așa putem stăpâni acest demon care se numește circulație.
1. Luminile semnalizatoare care au fost introduse, nu sunt din cele mai potrivite. În metropolele din străinătate se întrebuințează pretutindeni trei culori. Roșu înseamnă „stop”, alb sau galben pentru interval, iar verde „liber”.
2. Nu dați semnale fără rost. Nu fac altceva decât să producă și mai mare zăpăceală în circulație. Dați semnal scurt numai la încrucișările de străzi, iar noaptea întrebuințați semnale luminoase, și anume, aprindeți și stingeți farurile mari.
3. Chiar pe bulevardele largi, disciplina circulației trebue respectată. Automobilele circulă mai bucuros pe mijlocul străzii, dar prin aceasta ele opresc orice posibilitate de a fi devastate. Totodată stau și în calea tramvaiului. Deci parola trebue să fie: țineți dreapta!
4. Maximalizați viteza! Automobilele care gonesc sunt un pericol de moarte în orașele mari. În străinătate, circulația cea mai rapidă pe șosele e de 40-50 klm., pe celelalte străzi e de maximum 15-20 kilometri.
5. Taxiurile trebue să staționeze totdeauna în direcția în care se circulă, altminteri se produc stânjeniri.
6. Nu vă coborâți nicioadată pe partea stângă din mașină! Sunteți în pericol să fiți călcați de vreun vehicul care trece pe acolo.
7. În străzile înguste automobilele nu trebue să staționeze decât numai pe o parte, și mai bine, deloc. Staționarea pe ambele părți împiedică circulația.
8. Birjarii încetinesc circulația! Ei trebue cu atât mai mult să țină seama de prescripțiile circulației și să meargă cât pot mai la dreapta.
9. Luminile aprinse, când strada e luminată! Automobilele care circulă fără lumini sunt un pericol de moarte la o circulație mai rapidă.
10. Nu vă opriți pe partea stângă și nu vă opriți pe străzi înguste. S’a oprit tramvaiul, sunt automobile oprite pe partea stângă, deci toată circulația este oprită.
11. Automobilele staționează parcă dinadins la încrucișări de străzi. Aceasta este o anomalie care trebue neapărat remediată. Trecătorii pot numai cu mare greutate să se miște printre automobile.
12. Automobilele care stau lângă trotoar, nu mai permit autobuzelor să stea la margine. Vehiculele care se opresc brusc în mijlocul străzii, nu numai că stingheresc circulația, dar sunt și periculoase.
13. Pietonii traversează strada greșit, în direcția contrară circulației. Totdeauna pietonul trebue să aibe o ținută hotărâtă: sau stă pe loc, sau se grăbește înainte. Numai în acest fel șofeurul va ști încotro o apucă pietonul și deci ce are el de făcut. Dacă cineva are curajul să traverseze acolo unde nu e un punct de încrucișare, atunci el trebue să treacă fie drept, fie oblic cu sensul circulației (traversare olandeză).
14. Zăpăceala circulației în Calea Victoriei poate fi soluționată prin circulația pietonilor în sens unic. Țineți dreapta!
15. Întoarcerea la stânga a vehiculelor, într-un mod nereglementar, produce mari perturbări la punctele de încrucișări.