Chiar dacă membrii Guvernului Grindeanu n-au ajuns încă la un punct de vedere comun asupra brandului turistic al României, unul dintre județe poartă, cu mândrie, oile pe stemă.
Județul lui Liviu Dragnea, Teleorman, consideră oile drept unul dintre simbolurile lui tradiționale.
Pe stema din vremea comunismului, județul Teleorman avea simbolul industriei petrochimice, precum și două oi. Pe stema actuală, simbolul industriei a dispărut de pe stema județului, dar numărul oilor a crescut de la două la trei.
Premierul Sorin Grindeanu a declarat, marți, că nu se poate accepta propunerea ministrului Petre Daea ca oaia să fie noul brand turistic al României, întrucât, până în anul 2020, sigla turistică a României va rămâne frunza.
”În primul rând oaia nu poate să fie brandul turistic al României pentru că până în 2020 frunza va fi brandul", a precizat premierul Grindeanu. Pe de altă parte, șeful Executivului a menționat că "e discutabilă și alegerea din urmă că câțiva ani" – aceea a frunzei.
Sorin Grindeanu a subliniat că Petre Daea nu ar trebui să se pronunțe pe acest subiect întrucât "domnul Daea nu e la turism, e la agricultură. Sigur, la agricultură are legătură cu oaia".
„Oaia este o statuie vie. Argumente sunt în străfundul analizei pentru fiecare. (…) Uitați-vă în orice parte a țării, cât de frumos e acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toata lumea, dar oile ca-n România, nu. Lângă oaie, găsești o frunză, dar lângă frunză nu poți să găsești o oaie”, a spus, marți, ministrul Agriculturii, Petre Daea.
Șeful Executivului a admis că este necesară îmbunătățirea imaginii României "și prin promovarea unor lucruri foarte cunoscute cum ar fi: Dracula, Miorița și așa mai departe", dar "de aici și până la schimbarea siglei eu zic că e cale lungă".