Şeful Executivului, Emil Boc, a declarat, sâmbătă, în judeţul Hunedoara, că ‘provocarea cea mai importantă acum pentru Ministerul Transporturilor este să pregătească, fie în concesiune, fie în parteneriat public-privat, cele două lucrări majore – Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti – care să întregească practic sistemul de autostrăzi din România’.
Premierul a arătat că ‘acum suntem în licitaţie şi în execuţie practic cu tot Coridorul 4’.
‘Asta înseamnă că, în sfârşit, vom avea finalizat în timp acest important traseu de autostradă din România. Avem o singură excepţie aici, Sibiu-Piteşti, unde nu avem în acest moment finanţarea asigurată, nici pe fonduri naţionale, nici pe fonduri europene, iar provocarea cea mai importantă acum pentru Ministerul Transporturilor este să pregătească, fie în concesiune, fie în parteneriat public-privat, cele două lucrări majore – Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti – care să întregească practic sistemul de autostrăzi din România. Aceste autostrăzi care astăzi sunt în derulare (…) ne ajută să ne îndeplinim obiectivul de creştere economică şi să avem mai multe locuri de muncă şi investiţii în ţară’, a spus Emil Boc.
Prezent la Turdaş, la organizarea de şantier a firmei care va executa lucrările variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, primul ministru a apreciat că ‘ce se întâmplă astăzi aici este o dovadă bună că ceea ce se promite se respectă’. La Turdaş, a fost prezentă şi Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
Valoarea contractului construcţiei variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă este de aproape 178 de milioane de euro, fără TVA, din care contribuţia acordată de Comisia Europeană, prin Facilitatea ex-ISPA, este de aproximativ 109 milioane de euro, fără TVA, iar cea a Guvernului României este de peste 69 de milioane de euro, fără TVA. Antreprenorul lucrării este Asocierea Strabag AG-Strabag SRL-Straco Grup SRL.
Cei 32,5 kilometri ai Variantei de Ocolire, proiectaţi la standard de autostradă, vor avea două benzi pe sens, având în profil transversal patru benzi de circulaţie, două benzi de staţionare de urgenţă şi o zonă mediană. Vor fi construite 21 de poduri şi pasaje pe sau peste autostradă, cu o deschidere minimă de 24 de metri, exceptând podul peste râul Mureş (720 de metri). Secţiunea 1 Simeria-Orăştie (17,7 kilometri) are termen de finalizare august 2012, iar secţiunea Deva-Simeria (14,8 kilometri), februarie 2013. Varianta de ocolire va asigura continuitatea sistemului european de transport pentru traficul rutier pe Coridorul transeuropean IV (Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa).