5 C
București
duminică, 10 noiembrie 2024
AcasăSportBoc vrea întregirea sistemului de autostrăzi din România

Boc vrea întregirea sistemului de autostrăzi din România

Şeful Executivului, Emil Boc, a declarat, sâmbătă, în judeţul Hunedoara, că ‘provocarea cea mai importantă acum pentru Ministerul Transporturilor este să pregătească, fie în concesiune, fie în parteneriat public-privat, cele două lucrări majore – Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti – care să întregească practic sistemul de autostrăzi din România’.

Premierul a arătat că ‘acum suntem în licitaţie şi în execuţie practic cu tot Coridorul 4’.

‘Asta înseamnă că, în sfârşit, vom avea finalizat în timp acest important traseu de autostradă din România. Avem o singură excepţie aici, Sibiu-Piteşti, unde nu avem în acest moment finanţarea asigurată, nici pe fonduri naţionale, nici pe fonduri europene, iar provocarea cea mai importantă acum pentru Ministerul Transporturilor este să pregătească, fie în concesiune, fie în parteneriat public-privat, cele două lucrări majore – Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti – care să întregească practic sistemul de autostrăzi din România. Aceste autostrăzi care astăzi sunt în derulare (…) ne ajută să ne îndeplinim obiectivul de creştere economică şi să avem mai multe locuri de muncă şi investiţii în ţară’, a spus Emil Boc.

Prezent la Turdaş, la organizarea de şantier a firmei care va executa lucrările variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, primul ministru a apreciat că ‘ce se întâmplă astăzi aici este o dovadă bună că ceea ce se promite se respectă’. La Turdaş, a fost prezentă şi Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Valoarea contractului construcţiei variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă este de aproape 178 de milioane de euro, fără TVA, din care contribuţia acordată de Comisia Europeană, prin Facilitatea ex-ISPA, este de aproximativ 109 milioane de euro, fără TVA, iar cea a Guvernului României este de peste 69 de milioane de euro, fără TVA. Antreprenorul lucrării este Asocierea Strabag AG-Strabag SRL-Straco Grup SRL.

Cei 32,5 kilometri ai Variantei de Ocolire, proiectaţi la standard de autostradă, vor avea două benzi pe sens, având în profil transversal patru benzi de circulaţie, două benzi de staţionare de urgenţă şi o zonă mediană. Vor fi construite 21 de poduri şi pasaje pe sau peste autostradă, cu o deschidere minimă de 24 de metri, exceptând podul peste râul Mureş (720 de metri). Secţiunea 1 Simeria-Orăştie (17,7 kilometri) are termen de finalizare august 2012, iar secţiunea Deva-Simeria (14,8 kilometri), februarie 2013. Varianta de ocolire va asigura continuitatea sistemului european de transport pentru traficul rutier pe Coridorul transeuropean IV (Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa).

Cele mai citite

Obezitatea și riscul de polipi endometriali – Ce trebuie să știi?

Obezitatea este una dintre principalele probleme ale lumii actuale și poate reduce șansele de a concepe un copil. Astăzi, aproximativ 30% din întreaga populație...

Donald Tusk: Deciziile privind războiul din Ucraina nu pot fi luate, nici peste capul ucrainenilor, nici peste capul nostru

Premierul polonez a afirmat că Europa va trebui să aibă mai multă responsabilitate pentru securitatea sa Deciziile privind viitorul Ucrainei nu pot fi luate fără...

China este interesată să cumpere din România lucernă și piei de bovine

În perioada următoare, vor fi deschise piețele din Tunisia și Kuweit pentru exportul de animale, anunță ANSVSA Una dintre destinațiile importante în care țara noastră...
Ultima oră
Pe aceeași temă