Realitatea TV îşi va schimba grila de programe din 2011, pentru a deveni „o televiziune sobră, de tip BBC”, în contextul în care postul trebuie să-şi recâştige echidistanţa şi echilibrul, a declarat, marţi, în şedinţa CNA, Stelian Tănase, care, de la 1 noiembrie, va fi directorul canalului, potrivit Mediafax.
S.C. Realitatea Media SA din Bucureşti a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) prelungirea licenţei audiovizuale pentru postul Realitatea TV. CNA analizează, în şedinţa de marţi, solicitarea Realitatea Media SA.
În acest context, la şedinţa CNA au fost prezenţi: Sorin Freciu – preşedintele Consiliului de Administraţie al Realitatea-Caţavencu, Sorin EnAche – director general Realitatea Media, Stelian Tănase – directorul postului Realitatea TV, începând cu 1 noiembrie, şi Mihai Tatulici – realizator.
Potrivit lui Stelian Tănase, postul de ştiri Realitatea TV va fi repoziţionat de la începutul anului 2011, astfel încât să-şi clarifice „regulile de joc” şi să aplice strict regulile BBC. El a mai spus că speră ca, într-un an, Realitatea TV să facă tranziţia la High Definition, mizând şi pe investiţia pe care o va face noul management al societăţii Realitatea Media SA, asigurat de Asesoft.
„Încercăm să repoziţionăm postul, să-l aşezăm, în contextul în care dumneavoastră îl cunoaşteţi foarte bine şi noi îl cunoaştem foarte bine”, a spus Stelian Tănase. „Din cauza contextului în care suntem, credem că ar trebui să facem o clarificare a regulilor de joc, atât în interiorul postului, cât şi a postului în raport cu media şi opinia publică şi convenţia noastră este ca să aplicăm strict regulile BBC, pentru că trebuie să facem puţină ordine, puţină curăţenie, să aşezăm puţin lucrurile mai limpede, pentru că adesea procedurile, regulile şi normele au fost uitate în această goană după audienţă, care este într-adevăr teribilă, este o presiune a publicului”, a afirmat Tănase.
„Cred că trebuie recâştigată o echidistanţă, un echilibru, o sobrietate, pe care postul le-a avut altă dată şi cu care a făcut succes, pe care le-a părăsit, din păcate (…) Ne vom repoziţiona în piaţa de media, încercând să oprim acest fenomen, din punctul de vedere al staţiei, de canibalizare în spaţiul public, care nu ne este deloc plăcut, dar în care şi noi am fost prinşi, în cursa pentru audienţe, dar şi din cauza contextului politic pe care îl cunoaşteţi. Sper să putem să părăsim această direcţie, pentru că trebuie să vrea şi publicul, să dorească o televiziune sobră, de tip BBC. Vom vedea care va fi şi reacţia publicului”, a spus Stelian Tănase, precizând că noua grilă a postului va fi vizibilă din ianuarie – februarie 2011.
„Ne propunem ca, până la următoarele campanii electorale, postul să fie suficient de poziţionat, ca să nu poată fi folosit şi să joace un rol echilibrat, pozitiv, sobru, corect (…) Nu este uşor, pentru că avem o anumită imagine publică de care toţi suntem nemulţumiţi şi pe care o discutăm zilnic în toţi termenii posibili. Suntem profesionişti şi soluţii avem, mai ales în noul context, sper să putem să facem acest lucru fără niciun fel de ingerinţe”, a spus Tănase.
El a mai spus că postul Realitatea TV îşi va păstra formatul. „Trebuie mai multe ştiri şi mai puţine talk-show-uri (…) Vom încerca să extindem temele din care vom oferi ştiri publicului, pentru că acum suntem într-un culoar foarte îngust, care înseamnă politică (…) În weekend, vrem să oferim o grilă de weekend, va fi un producător general care se va ocupa numai de programele de weekend. În timpul săptămânii vom fi conectaţi la ştirile săptămânii. De trei ori vom schimba faţa ştirilor. Vom avea formate diferite. Va fi o regulă în staţie, că numărul invitaţilor nu se vor repeta pe un număr de zile”, a spus Tănase, precizând că va încerca să aducă şi oameni noi la Realitatea TV. Totodată, Stelian Tănase a spus că Realitatea TV „poate privi spre viitor”, datorită noului parteneriat cu Asesoft.
„Compania Realitatea Media a semnat un contract de management cu grupul Asesoft, care va asigura managementul de business al organizaţiei. Asta înseamnă că ei voi aproba de acum încolo proiectele de dezvoltare, bugetele operaţionale, propuse de noi, şi vor verifica şi resursele financiare ca să îndeplinim lucrurile pe care ni le propunem. Avem o nouă interfaţă, această companie de management, care substituie oarecum în mare parte relaţia cu patronatul şi toată zona de business”, a spus, la rândul său, Sorin Enache, directorul general al Realitatea Media.
La rândul său, Sorin Freciu, preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului Realitatea-Caţavencu, a precizat că între Realitatea Media şi grupul Asesoft s-a semnat un contract pe o perioadă de cinci ani. „Am participat la negocieri şi am semnat acest contract de management şi nu s-a discutat despre schimbarea de acţionariat. Nu este un contract gratuit, prin care managerul vine cu bani de acasă şi nu primeşte nimic. Mi-a spus că are acces la finanţare şi este răsplătit pentru asta. În contract este prevăzut că 80% din profiturile realizate se întorc la Asesoft. Dacă tragem o linie astăzi, cele patru produse la care facem referire – Realitatea TV, The Money Channel, Realitatea FM şi Radio Guerrilla – sunt pe break-even sau chiar pe un uşor profit, în cazul Money Channel. Aveam nevoie de acces la finanţare”, a explicat Sorin Freciu.
Realitatea TV este prima televiziune de ştiri din România, lansată în anul 2001 şi deţinută iniţial de Silviu Prigoană. Televiziunea a fost preluată de o societate controlată de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu în anul 2003.
Decizia de autorizare iniţială a postului Realitatea TV fost dată de CNA în 30 octombrie 2001, fapt pentru care licenţa audiovizuală a postului Realitatea TV expiră pe 30 octombrie 2010.
Formatul postului este informativ, cu difuzare în intervalul 00.00 – 24.00, potrivit dosarului depus la CNA. Realitatea TV va difuza programe producţie proprie – 80% şi producţii audiovizuale ale altor producători – 20%. Grila postului va cuprinde: programe informative – 65%, programe educative – 5%, culturale – 5%, filme – 5% şi publicitate – 20%.
Acţionarii Realitatea Media SA, potrivit dosarului depus la CNA, sunt: Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited – 66,547235618%, PSV Company SA – 18,742296709%, Federaţia Sindicatelor Libere şi Independente „Petrom” – 13,452839273, Global Video Media SRL – 1,257627365%, Luca Liviu, Toroipan Gheorghe Cristian şi Luha Eugen Gheorghe – cu câte 0,000000345%.
Asociaţii Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited sunt: Ioana Vântu – 45,45455%, Ionuţ Codrin Vântu – 45,45455% şi Vitalie Dobândă – 9,0909%.
Acţionarii PSV Company SA sunt: Elbahold Limited (Cipru) – 54,3556%, Asociaţia salariaţilor din SNP Petrom SA – 25%, PSV Company SA – 9,9973% şi acţionari persoane fizice (8577) -10,6471%.
Compania Asesoft a anunţat, luni, că a preluat managementul Realitatea Media, intenţionând să facă o investiţie de 75 de milioane de euro în următorii cinci ani în grupul controlat de Sorin Ovidiu Vântu.
Societatea Realitatea Media SA a avut, în 2009, pierderi de circa 165,4 milioane de lei, la o cifră de afaceri netă de 127.032.615 lei, potrivit bilanţului financiar pe 2009, publicat de Ministerul de Finanţe.