20 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialCăutări în junglă şi pe mare cu sateliţi-spion

Căutări în junglă şi pe mare cu sateliţi-spion

Eforturile de căutare a avionului Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines cu 239 de persoane la bord continuă şi, după ce au fost concentrate pe o amplă zonă marină, cercetările se îndreaptă de acum şi în plan terestru, în jungla vietnameză şi pantele muntoase. Sateliţii nu au detectat nici o explozie în aer şi până acum nu a fost găsită nici o urmă a avionului.

Citeşte şi: Boeing se implică în căutarea avionului aparţinând Malaysia Airlines

Ce s-a întâmplat cu avionul dispărut fără urmă în pofida cercetărilor intense, cu mijloace tehnice de vârf. Nimeni nu ştie şi misterul este inexplicabil. Diferite surse susţin că telefoanele unor pasageri continuă să sune, iar apelurile şi mesajele trimise de rude sunt transferate pe o anume frecvenţă, dar rămân fără răspuns.

Autorităţile malaieziene nu exclud nici o ipoteză pentru a explica dispariţia zborului MH370, iar poliţia caută, la rândul ei, să afle dacă printre cauze, alături de posibile probleme mecanice, pot fi luate în considerare deturnarea, sabotajul, probleme psihologice sau personale ale vreunui membru al echipajului sau din rândul pasagerilor. Şeful poliţiei a declarat că unul dintre pasagerii care călătoreau cu un paşaport furat a fost identificat ca fiind un tânăr iranian de 19 ani, suspectat că ar fi dorit să ajungă în Europa pentru a căuta azil, deci nu este considerat suspect.

Citeşte şi: China a mobilizat 10 sateliţi pentru localizarea avionului dispărut

Celălalt pasager, îmbarcat, de asemenea, cu paşaport european furat, nu a fost identificat. Potrivit secretarului general al Interpol, Ronald K. Noble, pe măsură ce se acumulează informaţiile privind dispariţia Boeing­ului malaiezian, serviciile Interpol ajung la concluzia că nu este vorba de un incident terorist. „Este vorba de trafic cu fiinţe umane, şi nu de o afacere de terorism“, subliniind că există persoane care au părăsit Kuala Lumpur în căutarea unui statut de refugiat.

Citeşte şi: Acuzaţii grave în cazul avionului dispărut

Marţi, autorităţile au anunţat că cercetările au trecut şi în peninsula malaieziană, în timp ce armata vietnameză a declarat că unităţile sale caută orice semn că avionul ar fi putut lovi munţii sau zone din jungla nelocuită, inclusiv în apropierea frontierelor cu Laos şi Cambodgia.

Compania aeriană proprietară a Boeingului 777 dispărut a publicat un comunicat în care arată că „autorităţile cercetează posibilitatea unei tentative a MH370 de a se întoarce la Subang şi sunt investigate toate unghiurile“. Şeful armatei malaieziene a aerului declarase deja că un radar militar sugerase că avionul a făcut cale întoarsă. Aparatul a dispărut de pe radar, în timp ce zbura în direcţia Strâmtorii Malacca, departe de locul unde lansase ultimul semnal controlorilor aerieni de la sol.

Citeşte şi: Anchetă pentru trafic de paşapoarte în Thailanda, în urma dispariţiei unui avion

Taiwan şi Noua Zeelandă s-au alăturat căutărilor multinaţionale. Zona de cercetare din Golful Thailandei şi din Marea Chinei de Sud, unde s-a observat lipsa avionului pe ecranele radarelor la primele ore de sâmbătă, s-a extins, luându-se în calcul posibila întoarcere a avionului. China a desfăşurat 10 sateliţi în ajutorul captării imagistice a Terrei. SUA au examinat imaginile sateliţilor săi spion pentru a detecta o explozie în aer, fără succes însă.

 

Cele mai citite

Dacia reduce prețurile pentru majoritatea modelelor, în contextul unei piețe auto în declin

Prețurile modelelor Dacia pe piața din România au fost ajustate în contextul provocărilor economice și al scăderii cererii de automobile noi, cu reduceri semnificative...

Pilonul II de pensii: Ce trebuie să știe participanții despre retragerea fondurilor și continuarea investițiilor

Contribuția la Pilonul II de pensii este reglementată prin lege și reprezintă un procent din salariul brut al fiecărui angajat. În prezent, aceasta este...

Industria mobilei din România, în scădere: Contribuție în 2023 cu 27% mai mică decât în 2016

În 2023, industria mobilei din România a adus o contribuție de 1,23 miliarde de euro la balanța comercială, înregistrând o scădere de 27% față...
Ultima oră
Pe aceeași temă