Traseul de cale ferata care face legatura intre Blaj (judetul Alba) si Praid (judetul Harghita), unul dintre cele mai vechi din Romania, construita de italieni la sfarsitul secolului al XIX-lea, a fost inchiriata de un administrator privat. Este vorba despre o societate din Brasov, care intentioneaza ca din toamna sa se extinda pe alte doua trasee din judetul Alba.
Cu data de 1 august, orarul curselor nu mai coincide cu cel din „Mersul trenurilor”, ci a fost modificat, in sensul suplimentarii acestora, ajungandu-se pana la 18 curse zilnic.
O calatorie cu automotorul de la Blaj la Praid, adica 113 kilometri, dureaza aproximativ doua ore, timpul fiind mult scurtat, comparativ cu un tren obisnuit. Operatorul privat a renuntat la clasicul tren si a introdus automotoare, de doua vagoane, cu aproximativ 160 de locuri.
Pretul biletului este acelasi ca la stat, dar permisele CFR nu sunt valabile. Un alt inconvenient pentru calatori este acela ca, de exemplu, daca clientul vrea sa-si cumpere bilet ruta Alba Iulia – Tarnaveni, nu poate decat pe traseul Alba Iulia – Blaj. Din Blaj se elibereaza bilet de catre angajatii firmei private care opereaza pe traseul inchiriat.
Societatea din Brasov a inchiriat alte doua linii de cale ferata din Alba, considerate nerentabile. Este vorba despre Alba Iulia – Zlatna si Sibot – Cugir, pe care ar urma sa se circule in noul regim de transport din toamna.