– Decanul Facultatii de Bussines din cadrul CEU University, Paul Garrison, a declarat ca investitiile de tipul fabricilor de automobile nu sunt genul de capital pe care Clujul sa si le doreasca.
"O fabrica de autombile probabil ca aduce o investitie de 1,8 miliarde de euro, dar, dincolo de asta, tipul de dezvoltare umana pe care il atrage catre Cluj nu v-ar fi adus un castig pe termen lung, pentru ca astfel de fabrici folosesc forta de munca pe are o platesc prost si care are asteptari scazute", a spus Paul Garrison, decanul CEU Bussines School, in cadrul unei conferinte de presa sustinute la Cluj.
El a explicat ca pentru o dezvoltare solida a Clujului este necesar ca administratia politica si mediul de afaceri sa conlucreze si sa stabileasca o tinta pe termen lung, care sa dea directia in care se va dezvolta orasul. "Nu lasati investitiile in shopping centre sa va defineasca directia de dezvoltare, ci trebuie sa fiti mult mai selectivi in alegerea afacerilor pe care le permiteti aici", a fost sfatul prefesorului american, care a realizat un studiu asupra Clujului, comparativ cu orase din regiune. "Clujul nu trebuie sa-si doreasca statutul de capitala a Ardealului, pentru ca deja il are, sau de cel mai mare centru economic din Transilvania, ci trebuie sa valorifice potentialul de a deveni un centru international, un reper economic la scara mult mai larga", a spus Garrison.
"Orase precum Budapesta nu au stiut sa profite de acest potential, au luat decizii gresite de dezvoltare, cum a fost cea de a nu accepta dezvoltarea aeriana catre Asia, sau de a refuza operarea de low-cost", a exemplificat profesorul american, care crede ca eroarea de strategie a maghiarilor ar putea fi biletul castigator pentru Cluj. "S-a facut un mare pas prin investitiile de la aeroport, dar trebuie continuat cu infrastructura rutiera si, cel mai important cu selectarea tipului de investitii, pentru ca nu e totuna daca veti ajunge la 700.000 de locuitori inalt calificati sau la o masa de oameni fara calificare. Oamenii calificati vor alimenta respectul pentru importanta educatiei, si vor creste calitatea vietii in oras", a conchis Garrison.
PROFIL
Profesorul Paul Garrison este fostul director executiv al Coca-Cola Ungaria si marketing director al concernului american pentru Europa Centrala si de Est. El va participa in luna octombrie la o intalnire intre principalii pioni responsabili pentru a da o directie de dezvoltare clara unui oras, de la investitori la administratia locala. "Daca va jucati bine cartea, puteti face din Cluj un al doilea Boston", a spus Garrison.