Unele dintre străzile care vor fi reparate nu au mai fost refăcute de 15 ani.
Dacă sibienii sperau ca o dată cu darea în funcţiune a centurii Sibiului să scape de gropile din asfalt, s-au înşelat amarnic. Nu doar că lucrările de reparaţii se vor înmulţi, dar vor şi costa din ce în ce mai mult. Explicaţia este foarte simplă.
Reţeaua de străzi asfaltate a Sibiului creşte de la un an la altul. Drumuri de pământ sau pietruite sunt înlocuite cu cele de asfalt. „Normal, intervenţiile la stratul de uzură se fac o dată la cinci ani. Noi avem drumuri care nu au mai fost reparate de 15 ani”, spune Klaus Iohannis, primarul Sibiului.
„Nu numai că va mai fi nevoie de reparaţii, dar va fi nevoie de tot mai multe reparaţii, pentru simplul motiv că noi extindem în continuare reţeaua de străzi asfaltate şi străzile asfaltate au nevoie de întreţinere. Iar companiile de utilităţi au reţele vechi, care vor trebui şi ele înlocuite pe parcurs. Cu cât mai sofisticat este carosabilul, cu cât mai scumpe sunt intervenţiile”, a mai spus Iohannis. Primăria Sibiu a obţinut, la finele anului 2010, un împrumut de 11,5 milioane de euro de la BERD, din care vor fi reabilitate reţelele de utilităţi, infrastructura rutieră şi trotuarele de pe 27 de străzi şi va fi construit un pod peste râul Cibin.