1.8 C
București
sâmbătă, 28 decembrie 2024
AcasăSpecialŞanse de salvare pentru aeroportul din Arad

Şanse de salvare pentru aeroportul din Arad

Aeroportul din Arad poate fi salvat. Aceasta a fost concluzia europarlamentarului Iosif Matula, vice-coordonator în cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European. El a fost raportorul Grupului Partidului Popular European pentru proiectul de aviz referitor la viitorul aeroporturilor şi al serviciilor aeriene regionale în Uniunea Europeană. În prezent, pe aeroportul din Arad aterizează doar curse ocazionale şi charter, iar pista are probleme cu balizajul datorită centurii Aradului în regim de autostradă care trece chiar pe la marginea aeroportului.

Riscă să îşi piardă licenţa

Europarlamentarul arădean Iosif Matula a declarat că aeroportul din Arad este un aeroport regional. În acest context, el va avea un viitor, dar acesta depinde, evident, de managementul care va fi adoptat. Deocamdată, aeroportul arădean are probleme. Cosmin Galu, vicepreşedinte al Mişcării Arădene, a arătat că de fapt aeroportul riscă să-şi piardă licenţa. Este nevoie de o investiţie pentru modernizare, mai ales că un operator aerian şi-a manifestat intenţia de a investi la Arad pentru a putea opera de pe acest aeroport. În urmă cu câţiva ani, a fost construit un terminal cargo în cadrul unui proiect european. Investiţia a fost de aproximativ trei milioane de euro, din care contribuţia autorităţilor locale a fost de 800.000 de euro.

Aeroporturile regionale în Parlamentul European

Europarlamentarul arădean Iosif Matula, vice-coordonator în cadrul Comisiei pentru Dezvoltare Regională a Parlamentului European, spune că „transportul aerian prezintă o importanţă considerabilă pentru dezvoltarea economică şi socială, competitivitatea şi bunăstarea regiunilor Europei. În acest context, sunt convins că îmbunătăţirea performanţelor sistemului aerian european va furniza beneficii economice substanţiale şi va spori flexibilitatea şi siguranţa deplasărilor”, a declarat Iosif Matula în cadrul unei şedinţa.

Acesta a explicat că aeroporturile regionale reprezintă un factor important de creştere a mobilităţii şi a conectivităţii interregionale şi contribuie la creşterea gradului de atractivitate a regiunilor. Iosif Matula a solicitat, în cadrul raportului pe care l-a redactat, în cadrul Parlamentului European, dezvoltarea şi eficientizarea aeroporturilor regionale existente. „Atenţia noastră se va concentra asupra utilizării eficiente a infrastructurii existente şi atragerea autorităţilor regionale pentru a contribui cu proiecte concrete în vederea eficientizării aeroporturilor regionale”, a explicat europarlamentarul arădean. Însă, în realitate, traficul aerian regional s-a mutat spre aeroportul din Timişoara, care a beneficiat de mai multe investiţii şi care este cea de-a treia bază aeriană din România, după cea din Valahia, compusă din aeroporturile din Otopeni şi Băneasa, şi cea din Transilvania de Nord, reprezentată de Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca.

Ce propupune Matula

Un amendament introdus de Iosif Matula, care s-a bucurat de sprijinul europarlamentarilor, vizează importanţa creşterii competitivităţii regiunilor ultraperiferice şi intensificarea integrării lor regionale, astfel încât să fie diminuate decalajele lor economice faţă de economia europeană. Aeroporturile regionale şi legăturile inter-modale dintre acestea pot contribui la decongestionarea traficului de pasageri şi să sprijine, astfel, aeroporturile supraaglomerate diversificarea legăturilor aeriene, arată proiectul de aviz votat în Parlamentul European.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă