Preşedintele ANAT Republica Moldova spune că va promova litoralul românesc, unde a găsit condiţii „foarte bune şi foarte atrăgătoare”.
Cel mai mare infotrip organizat în România, la care au participat peste 600 de agenţi de turism din România şi 35 din Republica Moldova, a fost considerat un succes. „Considerăm că am avut o săptămână de succes, iar impresiile pe care le-am cules în fiecare seară de la cei peste 600 de agenţi au fost extraordinare. Sunt colegi din agenţii care spuneau că nu au mai venit pe litoralul românesc de ani de zile şi nu cunoşteau schimbările pozitive pe care le-am derulat aici în ultimii ani. Cred că se va promova mult mai bine litoralul românesc de acum, iar o dată întorşi în agenţiile ANAT din România şi din Moldova agenţii de turism vor şti ce să recomande să vândă şi cum să fie convingători atunci când prezintă ofertele de vacanţă pe litoral unui potenţial turist român sau moldovean”, a afirmat sâmbătă, Corina Martin, într-o conferinţă de presă.
Pe litoralul românesc, agenţii de turism au vizitat municipiul Mangalia şi staţiunile Neptun, Olimp, Saturn, Cap Aurora, Jupiter, Eforie Nord şi Eforie Sud, Techirghiol, Costineşti, Mamaia şi oraşul Năvodari.
Condiţii foarte atrăgătoare, dar nepromovate
Preşedintele ANAT Moldova, Sevastian Botnari, a afirmat că „sunt condiţii foarte bune şi foarte atrăgătoare” pe litoralul românesc, însă acestea nu au fost promovate în Republica Moldova. „O să aducem litoralul românesc pe primul loc pe piaţa din Republica Moldova”, a spus Botnari, menţionând că circa 140.000 de turişti moldoveni pleacă anual în vacanţe, însă până în prezent 70.000 dintrei ei au optat pentru Turcia, iar 40.000 pentru Bulgaria. „Am un mandat de 5 ani în fruntea ANAT Moldova şi îmi propun în această perioadă să aducem litoralul românesc în fruntea clasamentului din Republica Moldova în privinţa destinaţiilor de vară. Sunt condiţii foarte bune şi sunt sigur că poate fi vândut pe piaţa din Moldova, a fost problemă de promovare”, a mai precizat preşedintele ANAT Moldova.
Accent pe lucruri negative
„Este problemă atunci când scoţi în evidenţă lucrurile negative, dar eu pe litoralul românesc nu am văzut lucruri negative. Îmi pare foarte rău că s-au scos în evidenţă acestea, iar pe piaţa din Republica Moldova o perioadă foarte lungă s-a vorbit de litoralul din România ca de o destinaţie compromisă care nu poate fi vândută. Poate fi vândută, dar trebuie să depunem eforturi cu toţii”. Sevastian Botnari, preşedintele ANAT Moldova.