15.6 C
București
joi, 19 septembrie 2024
AcasăSpecialRecord de reclamaţii

Record de reclamaţii

Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, care are în subordine judeţele Constanţa, Tulcea şi Brăila, au primit de la începutul anului 956 de reclamaţii. Deşi majoritatea acestora se referă la sfera serviciilor nealimentare, cele mai complexe sunt reclamaţiile din domeniul bancar. „La Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa au fost primite în primele trei luni ale anului 956 de reclamaţii. 82% din reclamaţii din sfera bunurilor nealimentare şi a serviciilor de acest tip”, a declarat luni Mihai Petre, directorul coordonator al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa. El a precizat că cele mai complexe reclamaţii sunt cele referitoare la bănci, chiar dacă numărul acestora nu este foarte ridicat. „Ponderea totală a acestor reclamaţii este în jur de 7 procente. Chiar dacă ponderea nu este mare, acestea reprezintă cele mai complexe reclamaţii”, a subliniat Mihai Petre. Directorul CRPC Constanţa a mai amintit că instituţia pe care o conduce se află pe primul loc, la nivel naţional, după primul trimestru al anului într-un clasament al celor mai performante comisariate regionale. El a atras atenţia că în judeţul Constanţa există probleme cu un operator care desfăşoară activitate de schimb valutar şi le-a transmis cetăţenilor să fie atenţi când schimbă bani la operatorul respectiv. 

 

Directorul CRPC Constanţa, Mihai Petre, a explicat modul de lucru al casei de schimb valutar care a fost cel mai des reclamată de clienţi. „Acest operator economic se numeşte Euro Finance. El practică la schimbul valutar un curs mai mic decât cursul de pe piaţă. De exemplu, în loc de 4 lei pentru un euro la cumpărare, el practică 3 lei şi nu afişează corespunzător acest lucru. Consumatorul, dacă nu citeşte formularul de acceptare a plăţii şi-l semnează şi a încasat banii, speţa respectivă este închisă şi pentru noi, pentru că nu putem interveni pentru a obliga operatorul economic să-i restituie banii consumatorului. Înainte de a semna acel formular, consumatorul trebuie să-şi numere banii, iar când semnează trebuie să fie în cunoştinţă de cauză”, a mai spus Mihai Petre. Directorul Comisaria­tului Regional pentru Protecţia Con­sumatorilor Constanţa susţine că, din informaţiile pe care le deţine, acest operator şi-a sistat momentan activitatea, dar este posibil să o reia după deschiderea sezonului estival.   

Cele mai citite

Germania a suspendat exporturile de armament către Israel

O sursă apropiată ministerului a citat un oficial guvernamental de rang înalt care a declarat că a oprit activitatea de aprobare a licențelor de...

Familia Regală a strâns laolaltă tineri, elite și politicieni din cadrul Ploieşti, Capitala tineretului din România 2024

Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei, a găzduit, miercuri, la Palatul Elisabeta, seara dedicată municipiului Ploieşti, Capitala tineretului din România în anul 2024, eveniment în...

Arabia Saudită condiționează relațiile diplomatice cu Israelul de „crearea unui stat palestinian”

Prinţul moştenitor şi lider de facto al Arabiei Saudite, Mohammed bin Salman, a afirmat miercuri că ţara sa nu va stabili relaţii diplomatice cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă