Piata media din Cluj-Napoca este la un pas de explozie. O serie de retele nationale si internationale de radio se pregatesc sa isi deschida statii locale in oras. De asemenea, exista repozitionari si pe piata televiziunilor locale.
Pana acum, cea mai importanta miscare de pe piata radiourilor din judet a fost achizitionarea de catre Radio „Guerilla” a postului privat „CD Radio”, rebotezat Radio „Guerilla” Cluj. Prin aceasta miscare, „BBC Romania” a suferit o lovitura importanta, intrucat „CD Radio” era cel mai important retransmitator al sau in acest judet. Noul post de radio va fi sprijinit pe plan local de o serie de reviste, cum ar fi „CJ 24 FUN” ori „J'adore”.
O alta mutare interesanta pare sa fie scoaterea la vanzare a celui mai vechi post de radio privat din municipiul resedinta a judetului. Este vorba de fostul „Uniplus Radio”, devenit „Radio Star” Cluj, iar apoi „Star FM” Cluj. Acest post si-a pierdut in intregime echipa de stiri, iar pe partea de programe a mai ramas o singura persoana care face emisiuni locale.
O soarta identica a avut-o si statia „Uniplus” din Campia Turzii, care a mai ramas doar cu o parte a echipe si de marketing. In prezent, „Star FM” Cluj functioneaza in acelasi apartament cu colegii lor de la „Kiss FM”.
In tot acest timp, singurul radio din Cluj-Napoca ce s-a extins a fost unul religios, respectiv „Radio Renasterea”, detinut de Arhiepiscopia Ortodoxa a Vadului, Feleacului si Clujului. Acest post si-a deschis o filiala la Bistrita.
Cele mai interesante miscari, insa, abia se anunta. Reteaua „National FM” a obtinut o frecventa locala de emisie la Cluj si ar urma sa isi deschida un studio local. Deocamdata nu se stie daca trustul de presa din care face parte „National FM” si care mai include televiziunile „National TV”, „N24” si „Transilvania TV” va licita si pentru o frecventa locala de televiziune.
Un alt radio care ar urma sa isi deschida un studio local este „Radio Total”, in tandem cu „Realitatea FM”. Ambele fac parte din trustul de presa condus de sindicalistul Liviu Luca si al carui varf de lance este „Realitatea TV”. De altfel, aceasta televiziune a obtinut o frecventa terestra de emisie si pentru zona Cluj.
De asemenea, un alt competitor important, care ar putea schimba peisajul media din Cluj-Napoca este „Radio France International”, prin filiala sa romaneasca „Delta RFI”. Compania franceza a obtinut o frecventa regionala, care ii va asigura o acoperire integrala a judetului Cluj, precum si acoperirea partiala a judetelor Alba, Mures, Maramures, Salaj, Bihor si Bistrita-Nasaud.
Pentru ca radioul francez ameninta pozitiile abia consolidate ale „Pro FM” pe segmentul de stiri, trustul „MediaPro”, care detine si televiziunile „Pro TV”, „Acasa TV”, „Sport TV” ori „Pro Cinema” ar putea opera alte doua frecvente locale, pentru „Info Pro” si pentru „Pro FM Campus”.
Nu doar piata radio este in plina reasezare. Pe piata televiziunilor este consemnata suspendarea emisiei postului local NCN TV, precum si asocierea „Tele Europa Nova”, pana de curand retransmitator „Tele 7abc”, cu canalul „B1 TV”. O alta operatiune interesanta ar fi schimbarea proprietarilor postului „Alpha TV”, patronat pana de curand de omul de afaceri Avram Gal, ales consilier local in Campia Turzii pe listele PSD si care a intrat, intre timp, in PPCD.