A şaptea etapă a campionatului naţional de raliuri va reprezenta încheierea luptei la titlu sau relansarea acesteia pentru ultimele două runde.
Cel mai spectaculos sezon al campionatului naţional de raliuri va continua în acest week-end cu etapa a şaptea, Raliul Ţara Bârsei. Deşi au fost numeroase probe tensionate până acum, ba chiar şi o etapă eveniment care a contat pentru două campionate din două ţări diferite, proba de la finalul acestei săptămâni reprezintă punctul culminant al sezonului.
Liderul clasamentului general, Valentin Porcişteanu, a acumulat 78 de puncte, cu 16,5 puncte mai multe decât clujeanul de la Napoca Rally Academy, Bogdan Marişca, aflat pe poziţia a doua. Dacă Porcişteanu nu are nici un motiv să forţeze, în schimb pentru Marişca aceasta este ultima şansă la titlul naţional.
Cu 25 de puncte puse la bătaie pentru prima poziţie şi cu puţin ghinion pentru liderul actual al clasamentului, pilotul de la Napoca Rally Academy ar putea chiar trece pe primul loc şi ar face şi mai palpitantă lupta pentru titlu, cu două etape care vor rămâne de disputat înainte de final. Nici chiar Dan Gârtofan, aflat imediat în spatele lui Marişca, nu se poate considera scos din luptă, astfel că cel puţin trei piloţi pot spera la titlu în acest final de sezon, spre deosebire de precedentele, când Gergo Szabo devenea campion cu etape bune înainte de finalul lor.
Aproape acelaşi lucru l-ar putea face şi Valentin Porcişteanu, cel puţin la nivel mental, dacă se va impune şi în finalul raliului de la Braşov. Cu cel puţin şapte puncte în plus faţă de contracandidaţii săi, lupta pentru titlu, deşi matematic nu este încheiată, pare rezolvată din punct de vedere moral. Totuşi, există destui piloţi care nu vor acest lucru, cel puţin nu încă de la Ţara Bârsei, dar în acelaşi timp sunt destul de realişti şi consideră că doar ghinionul l-ar face pe Porcişteanu să piardă titlul în acest sezon.
Cătălin Berari vrea victoria
„Vali Porcişteanu este favorit, îi iese cam tot în ultimul timp şi cred că numai un ghinion stupid i-ar putea provoca o înfrângere. Eu mă feresc să dau pronosticuri pentru Ţara Bârsei, e greu de spus ce va fi acolo. Noi vrem să găsim un ritm bun, să ne clasăm pe podium şi să avem grijă de maşină. Va fi un raliu greu, cu probe tehnice unde nu prea ai timp de respirat. Toţi adversarii noştri au mers bine la celelalte ediţii ale acestui raliu, ceea ce înseamnă că şi lor le place”, a comentat, într-un stil nu prea optimist, Bogdan Marişca.
În schimb, un alt clujean, Cătălin Berari, speră la câştigarea acestui raliu la clasa 11, fosta clasă H, pentru a trece pe primul loc în clasament şi a deveni principalul favorit la titlul naţional. „Raliul Ţara Bârsei este unul foarte frumos, de tradiţie, tehnic, dar cu destule capcane. Mie îmi place macadamul şi sper să termin primul la clasa 11 pentru a avea o şansă în plus la clasamentul general. Ca dotări ale maşinilor, nu ne putem compara cu cei mari, acolo unde sper ca Porcişteanu, prietenul meu, să devină campion naţional”, a spus Cătălin Berari, pilot al echipei Jack Daniel’s. Raliul Ţara Bârsei se va desfăşura sâmbătă şi duminică şi are o lungimă totală de 346,68 kilometri, dintre care 103 kilometri reprezintă cele opt probe speciale. Suprafaţa de rulare va fi macadamul, iar startul va avea loc vineri seara în Bucureşti. Piloţii vor ajunge la Braşov mai apoi, acolo unde va avea loc startul celei de-a doua zile, dar şi finalul raliului.
Tempestini nu va participa la Mecsek Rally
Pilotul echipei Napoca Rally Academy, Marco Tempestini, ar fi trebuit să participe, după doar o săptămână de la terminarea raliului Ţara Bârsei, la Mecsek Rally, în Ungaria, a opta etapă a Intercontinental Rally Challenge. Avariile suferite în cadrul Raliului Aradului la maşina sa, Peugeot S 2000, nu au putut fi reparate în timp util, astfel că prezenţa lui Tempestini în Ungaria a devenit imposibilă.