» Fostul negociator-sef cu Uniunea Europeana, Vasile Puscas, este de parere ca Autostrada Transilvania va fi nervul central al economiei din regiune
Fostul negociator-sef cu Uniunea Europeana, deputatul PSD, Vasile Puscas, repune in discutie tema dezvoltarii integrate a infrastructurii de transport din Transilvania. El este de parere ca intarzierea lucrarilor la Autostrada Transilvania ar bloca economia Ardealului. Mai mult, el atrage atentia ca, pentru a asigura o dezvoltare accelerata a zonei, autoritatile ar trebui sa reia modernizarea caii ferate electrice dintre Cluj si Oradea, proiect abandonat in 2005.
"Autostrada Transilvania era conceputa ca un nerv central, o cale centrala ce putea sa faca legaturi cu alte regiuni, inclusiv cu Moldova, iar in ceea ce priveste anumite legaturi urbane, erau prevazute si centurile ocolitoare ale Clujului. Daca exista, din punctul de vedere al strategiei locale, necesitatea unor regandiri, acestea sunt posibile, dar trebuie foarte bine cantarite sa nu dauneze ansamblului, inclusiv cu legatura intre platforma Nokia si autostrada", a afirmat Vasile Puscas.
Deputatul PSD a adaugat ca Autostrada Transilvania ar fi trebuit sa fie completata cu doua bretele rutiere, de care nu mai vorbeste nimeni. Rolul acestora era sa uneasca Autostrada cu sudul si cu nordul Moldovei. Aceste "bretele" ar fi urmat sa fie, de fapt, drumuri expres. Vasile Puscas a afirmat ca nu stie daca franeaza cele doua autostrazi dorite de actualul ministru liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, pe directia Nord-Sud, una intre Marea Baltica si Marea Neagra, iar alta intre Iasi si Targu-Mures, isi au justificare economica in acest moment. "Traficul principal de marfuri si de persoane este pe axa Est-Vest si pe aceasta ar trebui sa construim autostrazi. Poate ar fi mai potrivit sa construim pe traseul Coridorului IV in viitorul imediat apropiat", a spus Vasile Puscas.
LEGaTURa
Aeroportul Cluj, intre Coridorul IV si Autostrada Transilvania
Vasile Puscas reaminteste autoritatilor clujene ca Aeroportul International Cluj a fost inclus, din anul 2003, in structurile Coridorului IV European. Cu toate acestea, nimeni nu a cerut banii alocati de Comisia Europeana acestui coridor de transport pan-continental, pentru modernizarea aeroportului Cluj. "Imi amintesc perfect, am obtinut de la Comisia Europeana si o referire la includerea Aeroportului din Cluj in Coridorul IV, creand astfel o viziune sistematica, sa-i spunem, despre ceea ce poate fi infrastructura in aceasta zona", a afirmat Vasile Puscas.