7.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialProtectia Consumatorului a dat amenzi pentru neregulile la facturare

Protectia Consumatorului a dat amenzi pentru neregulile la facturare

Pentru Regia Autonoma de Termoficare (RAT) din Cluj-Napoca, o luna dureaza nu mai putin de 37 de zile pe facturi. Compania "E.On Gaz" percepe o "taxa de recorelare" in valoare de 98 de lei in cazul in care tot angajatii acestei societati au estimat gresit consumul de gaz si abonatul cere sa plateasca atat cat a consumat.
Mai mult, Regia Autonoma de Apa si Canalizare din oras percepe taxe chiar si pe strazile unde nu exista canalizare deloc. Daca mai lipsea ceva, "Romtelecom" a calculat pe mai multe luni din anul 2006, la nivel national, facturi la un curs valutar mai mare decat cel al BNR pentru ziua de facturare. Bine ati venit in lumea distribuitorilor de servicii.

"Dumnezeii" facturilor

Distribuitorii de servicii si utilitati care activeaza pe piata clujeana au intrat in atentia inspectorilor Oficiului de Protectia Consumatorului (OPC), care au demarat mai multe controale si au amendat deja cativa dintre distribuitorii care nu au concurenta pe piata. Directorul acestei institutii, Mircea Avram, a prezentat, ieri, mai multe nereguli grave care apar in facturarea serviciilor pe care cetatenii le primesc pe bani din ce in ce mai grei din partea distribuitorilor.
"Compania «E.On Gaz» a facut, de exemplu, pentru luna decembrie, recorelarea de preturi. Insa, in loc sa recoreleze cu noile tarife doar cantitatea de gaz consumata, acestia au trecut la pretul nou de recorelare o cantitate estimata de ei insisi, mai mare decat era cazul", a explicat Mircea Avram una dintre metodele societatii furnizoare de gaz de a "umfla" facturile.
Potrivit sefului OJPC, acesta este motivul pentru care majoritatea clujenilor au primit facturile pe aceste luni cu minim 40 de lei mai mari decat inainte. Pe de alta parte, "E.On Gaz" percepe o taxa de 98 de lei pentru abonatii care doresc sa le fie calculate corect facturile, in functie de consumul exact, taxa fiind numita "de recorelare".
Nici "Romtelecom" nu are metode ortodoxe de facturare intotdeauna. Marcel Avram a spus ca a primit peste 30 de sesizari care arata faptul ca suma de plata pentru o luna pentru abonati a fost calculata la un curs mai mare decat cel al BNR pentru ziua de facturare, asa cum este stipulat in regulamentul de plati.

Alo? Cat e factura?!

"Va explic pe factura noastra: am verificat pe luna noiembrie si am descoperit ca BNR avea cursul valutar pentru euro la 3,5145 lei, dar de facturat s-a facturat cu valoarea 3,5211", a adaugat Avram. El a mai spus ca tarifele au fost calculate eronat la nivelul intregii tari.
Tot seful OJPC a explicat ca serviciul 930 al "Romtelecom", despre care lumea este informata ca este gratuit, costa atunci cand este apelat din alta retea decat cea a companiei. El a mai spus ca va cere "Romtelecom" sa le restituie banii consumatorilor care vor cere recalcularea la cursul valutar corect a facturilor.
Potrivit aceleiasi surse, "Romtelecom" nu a incalcat regulamentul doar in luna noiembrie, ci si in aprilie si iunie 2006. Mai mult, prefectul judetului, Alin Tise, si directorul OJPC au anuntat ca vor trimite toate aceste probleme institutiilor superior-ierarhice.

Amenzile, "frectie la piciorul de lemn"

Marius Avram a mai declarat, ieri, ca a amendat "Romtelecom" cu 4.000 de lei pentru neregulile constatate. Pe de alta parte, Avram a declarat ca nu se va opri in nici un caz cu controalele si amenzile pana cand distribuitorii nu vor intra in legalitate. Totodata, seful OJPC a afirmat ca va merge pana la inchiderea unor birouri din cadrul administratiei distribuitorilor. Conform noii legislatii, valoarea amenzilor ce pot fi aplicate distribuitorilor care factureaza gresit oscileaza intre 250 si 500 de milioane de lei vechi.

Regiile autonome taxeaza in timp si spatiu paralele

Controlul OJPC a mai dezvaluit un amanunt: Regia Autonoma de Transport factureaza… 37 de zile intr-o luna. Pe de alta parte, Regia de Apa si Canalizare a emis facturi pe strazi unde nu exista canale. Toate aceste nereguli, in cazul in care sunt constatate de catre abonati in facturi, ar trebui reclamate la OJPC.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă