Planul de dezvoltare conceput de autoritati nu poate fi pus in aplicare din cauza unor probleme juridice
Conducerea Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara primeste o serie de propuneri de afaceri de la mari companii aeriene sau investitori, insa nici una nu se poate concretiza din cauza unor probleme juridice. Anul trecut, reprezentantii celei mai mari baze aeriene din vestul tarii au facut public un plan strategic de dezvoltare, valabil pana in 2015. Proiectul contine o serie de investitii si modernizari, in valoare totala de aproape 400 de milioane de euro.
Cea mai grandioasa investitie este intr-un parc de afaceri pe 50-60 de hectare. Platforma logistica a fost estimata la 300 de milioane de euro, iar sursele de finantare ar fi exclusiv private. "Parcul are misiunea de a crea o retea logistica ce va lega Por-tul Constanta cu Romania si Europa. De asemenea, va oferi solutii complete dezvoltarii de afaceri sau comutarii companiilor din UE catre Romania. Proiectul contureaza conceptul de Airport City si va acomoda cladiri de birouri, hale industriale, hale de depozitare si procesare marfa si nu in ultimul rand o platforma dedicata avioanelor de marfa", se arata in planul strategic de dezvoltare.
"Proiectele sunt foarte mari si interes exista, insa din cauza problemelor de natura juridica e dificil sa pornim ceva concret. Fiind un teren in litigiu, nu le putem oferi nici o garantie. Suntem convinsi ca vom castiga procesul, dar orice alta discutie e prematura", a declarat Leontin de Mayo, director adjunct al aeroportului. Blocajul dureaza de aproape doi ani, de cand Consiliul Local Giarmata, localitate aflata la periferia Timisoarei, s-a intabulat pe aproape 40 de hectare de teren care apartineau aeroportului.
DEZVOLTARE
In prim planul proiectului de dezvoltare se afla cel de-al doilea terminal, estimat la 30 de milioane de euro si pentru care exista promisiuni de finantare de la Ministerul Transporturilor. Constructia unei parcari etajate cu capacitatea de 400 de locuri ar costa 5 milioane de euro, bani proveniti din surse private sau printr-un parteneriat public-privat. Pe aceeasi modalitate de investitie se mai bazeaza construirea unor birouri pentru transportatorii de marfa (trei milioane de euro), centru Cargo (25 de milioane euro), hotel, magazine, sali de conferinte, sala expo (5 milioane de euro), hangar pentru aeronave (4,2 milioane de euro).